Getting Things Done, czyli coraz większa integracja Facebooka z lokalnym biznesem

Łukasz Kłosowski

20-10-2016
Getting Things Done, czyli coraz większa integracja Facebooka z lokalnym biznesem

Facebook poinformował właśnie, że dodaje nowe rewolucyjne funkcje wspierające sprzedaż, przydatne dla każdego, kto chce swoją popularność na FB zamienić na konkretne zamówienia. Zgodnie z opublikowaną informacją na lokalnych fanpage’ach zostaną udostępnione nowe przyciski CTA umożliwiające np.: zamawianie jedzenia, biletów do kina, czy złożenie zapytania o ofertę.

Nowe przyciski umożliwią szybkie przejście do zamówienia w przypadku lokalnych firm, które na swoich profilach społecznościowych promują ofertę.

Facebook korzysta tu z własnych doświadczeń – powodem uruchpmienia nowych przycisków była rosnąca liczna zapytań o lokalne usługi. – Gdy znajdujemy się w nowym mieście lub miejscu i szukamy salonu fryzjerskiego lub restauracji, porady szukamy w grupie swoich znajomych lub w grupach lokalnych społeczności – podaje.

Teraz pisząc posta z prośbą o poradę, dostaniemy opcję włączenie rekomendacji. Włączając tę funkcję nasi znajomi będą mogli skomentować naszą prośbą, a rekomendowane przez nich miejsca pojawią się w postaci interaktywnych linków. Zapytania będzie można także umieszczać w nowej osobistej zakładce “Recommendations bookmark”.

Odświeżona zostanie też zakładka rekomendowanych wydarzeń. Po zmianach, które najpierw w USA pojawią się w najbliższych tygodniach, będzie ona bardziej interaktywna i nastawiona na sprzedaż eventów organizowanych przez lokalnych organizatorów.

Integracja z lokalnym biznesem będzie przebiegać na kilku płaszczyznach

Facebook podaje, że po zmianach zamawianie jedzenia będzie odbywało się po kliknięciu na stronie lokalu gastronomicznego guzika “Start order”. Strony wydarzeń dostaną guzik “Get ticket”, spa, salony fryzjerskie “Request time”, inne usługi np. hydrauliczne “Get quote”.

rex

Co kluczowe i najważniejsze, rozwiązanie zostało udostępnione we współpracy z partnerami Facebooka: rezerwacje i zamówienia: Booker, BookingBug, Front Desk, HomeAdvisor, MyTime, Pingup, Schedulicity, Setster oraz Simplybook.me; bilety na wydarzenia i koncerty: EventBrite i Ticketmaster; bilety do kina: Fandango; zlecenia: Porch, TalkLocal. To właśnie partnerzy po złożeniu zamówienia odpowiedzialni są za całą resztę.

Nowe funkcje udostępnione na stronach FB są kolejnym działaniem stymulującym lokalny biznes i z pewnością spotkają się z jego dużą aprobatą.

Komentarze:

Comments

comments