IDG: Ponad 80 proc. ma smartfona, a ponad połowa płaci z jego pomocą

Tomasz Zywer

24-09-2014
IDG: Ponad 80 proc. ma smartfona, a ponad połowa płaci z jego pomocą

Rynek mobilny zmienia się bardzo szybko. Dobrych i reprezentatywnych badań na jego temat nie ma zbyt wiele. IDG udostępniło we wrześniu raport który zawiera odpowiedzi na szereg ważnych pytań: w jaki sposób Polacy korzystają ze smartfonów i tabletów? Jak chętnie kupują za pośrednictwem urządzeń przenośnych? Co czytają najchętniej i kiedy?

Raport jest dość obszerny – łącznie w badaniu zadano 65 pytań skierowanych do ponad 1700 respondentów z Polski. Dobór respondentów z pośród użytkowników stron internetowych wchodzących w skład grupy IDG (CIO CXO Poland Online, Computerworld Polska Online, Internet Standard Poland Online oraz PC World Komputer Poland Online) spowodował, że badanie nie jest do końca reprezentatywne.

Jednak mimo to jest interesujące, może dlatego że właśnie “specjaliści IT i informatycy” wyprzedzają pewne trendy i zmiany, które mogą dokonać się w przyszłości na całej populacji.

Mobile, mobile, mobile

Autorzy raportu już na wstępie przedstawiają kluczowe fakty. W badanej grupie 82 proc. osób posiada smartfona, w tej mobilnej grupie większość ma zainstalowanego Facebooka (70 proc.). Jak można zauważyć poniżej nawet brak pracy czy wiek nie są już znaczącą barierą przed posiadaniem smartfona.

Co interesujące i ważna dla m-biznesu – połowa badanych (51 proc.) dokonuje zakupów przy użyciu smartfona. Osoby, które tego nie robią, najczęściej mają pewne obawy dotyczące kwestii bezpieczeństwa takich zakupów (50 proc.) i użyteczności stron wyświetlanych na mobile.

Smartfon – czyli taki mniejszy tablet?

Co mnie osobiście zadziwiło i zmartwiło to odpowiedzi na kolejne pytanie dot. poszukiwania informacji na temat produktów i usług. Spora większość odpowiedzi dotyczyła wieczoru jako wybieranej pory.

Czyżby więc smartfon nie był na tyle ważnym towarzyszem dnia, aby wykorzystywać go do tego celu w ciągu dnia czy podróży do i z pracy? Ciekawe jakie są powody takich odpowiedzi? Mimo poszukiwań informacji wieczorami, badani potwierdzili w kolejnych odpowiedziach fakt znany z badań np. Google, że wyszukiwanie produktów na smartfonie kończy się zakupem produktu w stacjonarnym sklepie.

Podsumowując, mimo dużej zawartości Raportu związanej stricte z IT, warto poznać wyniki znajdujące się w tym badaniu. Więcej informacji na temat wniosków i miejsca skąd można pobrać ten dokument na stronie Badanie IDG Mobile Survey 2014.

Komentarze:

Comments

comments