Jak pozyskiwać klientów z własnej strony WWW?

Jak pozyskiwać klientów z własnej strony WWW?

Jako właściciel biznesu lub specjalista zajmujący się marketingiem czy sprzedażą zapewne stale starasz się polepszać swój produkt lub usługę i zwiększać konwersję swoich działań. Prawdopodobnie realizujesz kampanie reklamowe takie jak Facebook czy Google Ads, aby przekierować potencjalnych klientów do swojej witryny. Być może prowadzisz też działania remarketingowe, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swoich kampanii. Jednak mimo nakładów finansowych i czasowych, nie wszyscy odwiedzający Twoją witrynę zdecydują się z Tobą skontaktować czy kupić Twój produkt lub usługę. Używając większości narzędzi dostępnych na rynku nie jesteś w stanie pozyskać wielu informacji o takich osobach i nawiązać z nimi osobistego kontaktu. Natomiast dzięki identyfikacji klienta, czyli autorskiemu rozwiązaniu DMSales, możesz to zmienić.

 

 

W jaki sposób działa identyfikacja klienta? 

Identyfikacja klienta działa dzięki skryptowi analitycznemu DMSales, który za pomocą plików cookies i adresu IP porównuje odwiedzających Twoją stronę z osobami z bazy DMSales, w której znajduje się już ponad 20 000 000 rekordów. Jeśli osoba, która wejdzie na Twoją witrynę, znajduje się w bazie DMSales, możesz pozyskać dostęp do jej szczegółowych danych, w tym do informacji kontaktowych takich jak adres e-mail czy numer telefonu. Nie musisz martwić się ani o jakość danych, ani o ich zgodność z RODO. Każda osoba znajdująca się w bazie DMSales wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Zainstalowanie skryptu identyfikującego nie jest skomplikowane i możesz zrobić to w zaledwie kilka minut. W pierwszej kolejności musisz założyć konto na platformie DMSales. Po rejestracji, wystarczy że założysz nowy projekt, a w zakładce „ustawienia projektu” przejdziesz do przycisku „źródła danych”, gdzie możesz wygenerować skrypt analityczny. Na koniec pozyskany skrypt wystarczy tylko dodać do strony internetowej, np. poprzez Google Tag Managera. Po wykonaniu tej czynności skrypt od razu zaczyna działać, jednak musisz odczekać trochę czasu aby zidentyfikowane osoby pojawiły się w Twoim projekcie w DMSales. Szczegółowy poradnik i tutorial video o wdrażaniu skryptu analitycznego DMSales znajdziesz tutaj.

Czym różni się identyfikacja klienta od danych zbieranych przez inne narzędzia analityczne?

Być może zastanawiasz się, dlaczego jest Ci potrzebne kolejne narzędzie analityczne skoro już korzystasz z innych. Odpowiedź jest bardzo prosta – narzędzia takie jak Google Analytics czy Facebook Business Manager są w stanie powiedzieć Ci wiele o użytkownikach, ale nie oferują Ci kluczowych danych, jakimi są dane kontaktowe. Natomiast dzięki skryptowi analitycznemu DMSales możesz nie tylko dokładnie poznać użytkownika i jego zachowania na Twojej witrynie, ale też uzyskasz dostęp do jego danych kontaktowych, które możesz wykorzystać w dalszych kampaniach marketingowych i sprzedażowych, tym samym zwiększając konwersję swoich działań.

 

Korzyści dla twojego biznesu z wdrożenia identyfikacji klienta

Dzięki skryptowi identyfikacyjnemu DMSales znasz już swoich potencjalnych klientów. I co dalej? Przede wszystkim, wiedza o tym kto dokładnie opuścił Twoją witrynę w którym konkretnym miejscu, pomoże Ci spersonalizować komunikację i prowadzić bardziej skuteczne kampanie remarketingowe. W zautomatyzowanych kampaniach e-mail oraz SMS marketing pomoże Ci narzędzie DMSender, do którego otrzymasz dostęp po założeniu konta na platformie DMSales.

Zaplanowanie kampanii remarketingowych w oparciu o skrypt analityczny DMSales nie jest trudne. W pierwszej kolejności musisz ustalić w jakim momencie użytkownik otrzyma od Ciebie wiadomość, Przykładowo, prowadząc sklep internetowy, możesz ustawić wiadomość e-mail lub SMS do osób, które dodały produkt do koszyka lecz nie sfinalizowały zakupu. Możesz informacje o aktywności osób na Twojej stronie wykorzystać również jako powód do kontaktu telefonicznego. Warto przetestować kilka różnych metod kontaktu i kampanii, by sprawdzić, która jest najlepsza dla Twojego biznesu. Po ustaleniu szczegółów kampanii, wystarczy, że ustawisz ją na platformie, a wiadomości będą wysyłać się automatycznie w oparciu o dane ze skryptu identyfikującego! Nie musisz wierzyć nam na słowo, możesz poznać opinie naszych obecnych klientów lub zarejestrować się na platformie DMSales i przetestować jej możliwości.

Autor:

Małgorzata Korzeniewska, growth manager, DMSales

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments