Kampanie Google Ads – Google Shopping i remarketing dynamiczny

Przemysław Biegacz

26-05-2022
Kampanie Google Ads – Google Shopping i remarketing dynamiczny

Czym są kampanie produktowe?

Kampanie produktowe zajmują szczególne miejsce w systemie Google Ads. Jest to jeden z najlepszych wyborów dla sklepów internetowych (e-commerce) w kontekście generowania sprzedaży. Dobrze, ale co się składa na reklamę produktową? Może na początek posłużę się żywym przykładem:

Jest to reklama, która wyświetla się podczas wyszukiwania produktu – składająca się z kilku elementów (najważniejsze to zdjęcie, tytuł, cena).

 Może pojawić się również w formie reklamy graficznej w sieci reklamowej Google.

 Przykłady:

Gdzie mogą się wyświetlać?

Strona wyszukiwania Google + sieć reklamowa.

Strona wyszukiwania:

– zakładka wszystko;

– zakładka zakupy (na dole strony);

– zakładka grafika.

Rodzaje kampanii produktowych

Standardowa

Pierwotny podtyp kampanii produktowej. Najmniej zautomatyzowana. Mamy nad nią największą kontrolę – tworzenie kilku grup reklam w obrębie jednej kampanii, możliwość podglądu i wykluczania wyszukiwanych haseł. Brak możliwości wykorzystania remarketingu dynamicznego.

Inteligentna

Kolejny podtyp kampanii produktowej. Mocno zautomatyzowana. Nie mamy możliwości podglądu ani wykluczania wyszukiwanych haseł. Jedna grupa reklam per kampania. Może się wyświetlać w ramach sieci reklamowej + wykorzystuje remarketing standardowy oraz dynamiczny.

Performance Max

Najnowszy podtyp kampanii produktowej. Najbardziej zautomatyzowana. Częściowa możliwość podglądu wyszukiwanych haseł (sekcja statystyki). Możemy tworzyć kilka grup zasobów per kampania. Możliwość wyświetlania reklam nie tylko produktowych: search, gdn, discovery, wideo. Korzysta z remarketingu standardowego i dynamicznego. Google ogłosiło, iż w 2022 roku na przełomie lata/jesieni kampanie performance max zastąpią na dobre kampanie inteligentne produktowe.

Rekomendacje

W zdecydowanej większości przypadków najlepiej pracować na zautomatyzowanych podtypach. W niedalekiej przyszłości tylko na Performance Max. Dlaczego? Bardziej zaawansowane uczenie maszynowe, remarketing dynamiczny, kompletny lejek sprzedażowy (kampania Performance Max = wszystkie placementy reklamowe w ekosystemie Google). Zarówno na nowych kontach jak i tych z historią. 

Czego potrzebujemy do startu?

– Konto Google Merchant Center;

– Plik z danymi produktów (feed produktowy);

– Połączenie konta Google Merchant Center z kontem Google Ads;

– Mierzenie zakupów (analityka).

Dodatkowe informacje w obszarze Google Shopping

Reklamy lokalnego asortymentu produktów

Jeśli masz sklep stacjonarny, możesz reklamować swój asortyment produktów i lokalny sklep w reklamach produktowych. Domyślnie reklamy Google Shopping służą do reklamowania produktów dostępnych w sklepie internetowym. Jeśli włączysz reklamy lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads) możesz promować produkty lokalne, produkty ze sklepu online lub z obu tych kanałów.

Jak uruchomić reklamy lokalnego asortymentu produktów?

– Sklep stacjonarny;

– Towary, nie usługi;

– Konto Google Moja Firma;

– Konto Google Merchant Center;

– Konto Google Ads;

– Feed produktowy zawierający odpowiednio oznaczony asortyment lokalny.

Przykład reklamy:

Usługa porównywania cen (CSS)

Największą zaletą tego rozwiązania jest pominięcie prowizji nakładanej przez Google CSS. W efekcie możesz obniżyć wysokość stawek CPC nawet do 20%. 

Jak zacząć?

Trzeba wyszukać odpowiedniego dostawcę usługi i skontaktować się w celu poznania warunków współpracy.

Remarketing dynamiczny

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły już wcześniej witrynę reklamodawcy. Remarketing dynamiczny to krok dalej: pozwala wyświetlać użytkownikom reklamy zawierające dokładnie te produkty i usługi, które oglądali wcześniej. I to jest ich największa zaleta!

Kto może korzystać z remarketingu dynamicznego Google Ads? 

– Edukacja;

– Loty;

– Hotele i wynajem;

– Oferty pracy;

– Oferty lokalne;

Handel detaliczny;

– Podróże;

– Inne (opcje niestandardowe np. usługi). 

Jak skonfigurować remarketing dynamiczny Google Ads?

Do tworzenia kampanii remarketingowych (nie tylko dynamicznych) konieczne są listy odbiorców. To dane o użytkownikach, którzy odwiedzili Twoją stronę. Zbierane są za pomocą dedykowanych tagów. Remarketing dynamiczny wymaga pewnych modyfikacji w warstwie danych (datalayer). Pełna specyfikacja znajduje się na stronach google, np. tutaj:

https://support.google.com/google-ads/answer/3103357

Jakie kampanie mogą wykorzystywać remarketing dynamiczny?

Kampanie produktowe:

– Inteligentna kampania produktowa;

– Performance Max.

Kampanie w sieci reklamowej (niezbędna jest aktywacja feedu na poziomie ustawień kampanii):

– Standardowa kampania w sieci reklamowej;

– Inteligentna kampania w sieci reklamowej.

Przykład reklamy:

Autor:

Przemysław Biegacz, Senior SEM Specialist w DevaGroup

 

Komentarze:

Comments

comments