Wtorkowy Kubełek KFC – pierwsza polska kampania na Tinderze

Karolina Kobiela

16-03-2015
Wtorkowy Kubełek KFC – pierwsza polska kampania na Tinderze

Klient:

Amrest Sp. z o.o. – marka KFC

Agencja:

McCann Worldgroup

Czas trwania kampanii:

9-16 września 2014 – start w poniedziałek 8 września wieczorem, follow up we wtorki, life chat przez cały dzień w godzinach otwarcia restauracji.

Lokalizacja:

Warszawa i okolice

Wykorzystane media:

Aplikacja mobilna Tinder

Cel:

Prezentacja niestandardowej oferty promocyjnej – Kubełek za 14,95 zł dostępny tylko we wtorki w każdym KFC w Polsce.

Opis:

Marka KFC trafia ze swoją ofertą między innymi do młodszego odbiorcy czyli osób w wieku 16-24 lata. Decydując się na niestandardową promocję – ikoniczny kubełek KFC w specjalnej cenie 14,95 zł dostępny przez okres 8 tygodni tylko we wtorki – marka naturalnie zwróciła swoją uwagę w stronę kanałów popularnych w danym momencie wśród młodzieży. Odpowiednim narzędziem do przeprowadzenia takiej kampanii okazał się Tinder – aplikacja łącząca ze sobą osoby o podobnych gustach i zainteresowaniach.

Aby Kubełek KFC mógł łączyć się w pary powstały dwa jego profile: męski i żeński. Zostały one przedstawione w niestandardowy, odpowiadający kontekstowo narzędziu, sposób:

Pan Kubełek:

Masz jakieś plany na wieczór? Lepiej mieć więcej niż mniej, więc dlaczego nie 10 za jednym zamachem? Lubię spotykać się parami lub w grupach. Warto szczególnie dzisiaj – nie bądź nieśmiała i swipe’nij w prawo.

Opis żeński utrzymany był w podobnym stylu.

Komunikacja polegała na akceptowaniu (swipe w prawo) każdej wyświetlonej osoby i prowadzenie chatu na żywo na temat spotkania z Kubełkiem we wtorek w KFC z osobami, które także zaakceptowały swipe’nięciem Kubełek.

Wyniki:

 

Podczas jednego wtorku do obu profili Kubełka KFC dołączyło około 300 mężczyzn i 300 kobiet. Zaowocowało to w tym samym dniu liczbą około 100 “match’ów” w profilu męskim i 60 “matchów” w profilu żeńskim kubełka. “Match’e” spływały podczas wszystkich kolejnych dni tygodnia, aż do zakończenia akcji. Wygenrowanych zostało ok 100 konwersacji w ciągu 1 dnia dla każdego profilu. Chat trwał w godzinach 9-21 włącznie.

 

Akcja została zauważona przez inluencerów w branży interactive, a marka KFC zyskała pozytywny buzz w sieci. Bez wsparcia mediowego i przy minimalnych nakładach udało się w niekonwencjonalny sposób nawiązać interakcję z grupą celową i poinformować ją o ofercie.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments