Mobile wyprzedza tradycyjny e-commerce w turystyce

Piotr Krawiec

27-06-2014
Mobile wyprzedza tradycyjny e-commerce w turystyce

Tegoroczne wakacje w USA upłyną pod znakiem mobilności i wcale nie chodzi tu o mobilną rozrywkę, robienie zdjęć za pomocą smartfonów czy wykorzystywanie ich do nawigowania podczas wakacyjnych wojaży. W tym roku po raz pierwszy sprzedaż internetowa usług turystycznych spadnie. Nie spowoduje to jednak osłabienia rynku. Przeciwnie, jego główną siłą napędową będzie teraz m-commerce.

Prognozowany spadek będzie niewielki i wyniesie tylko 0,8 proc. jednak jest on wyraźnym sygnałem, że tradycyjny handel internetowy ustępuje pola mobilnemu. Co więcej, według serwisu eMarketer.com, będzie on postępował z każdym rokiem. Dla porównania, sprzedaż mobilna usług turystycznych wzrośnie w tym roku aż o 59,8 proc. Widać więc, że to m-commerce będzie głównym motorem wzrostu sprzedaży usług turystycznych w internecie w Stanach Zjednoczonych. W tym roku wszystkie zakupy dokonane w kanale mobilnym będą stanowiły 18 proc. całej sprzedaży w sieci. Jednak już w 2018 roku ich udział zwiększy się, a smartfony i tablety będą odpowiedzialne za 2 na 5 transakcji dokonywanych w internecie.

Jak doskonale wiemy, trendy wyznaczane przez rynek amerykański, w niedługim czasie są adaptowane przez inne kraje, w tym również Polskę. Oczywiście, następuje to z pewnym opóźnieniem, jednak i u nas w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się wzrostu znaczenia handlu mobilnego w sektorze usług turystycznych. Ważne, by polskie firmy e-commerce z tej branży w porę zaczęły wdrażać odpowiednie rozwiązania, które ułatwią im proces transformacji. Już dziś, nawet małe gospodarstwa agroturystyczne mogą w łatwy sposób wdrożyć rozwiązania mobilne. W ich przypadku wystarczy mobilna strona wyposażona w moduł rezerwacyjny. Koszt jej wdrożenia nie jest duży, a przewidywane zyski mogą być znaczne. W przypadku większych firm, wdrożenie rozwiązań mobilnych będzie wymagało trochę więcej pracy, jednak jego koszty zwrócą się w dość krótkim czasie. Ważne, by nie przespać tego momentu i nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Więcej informacji na mGenerator.pl

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments