Możliwości reklamy na Allegro – przegląd formatów reklamowych

Michał Pańko

27-04-2023
Możliwości reklamy na Allegro – przegląd formatów reklamowych

Zdecydowana większość Polaków korzystających z zakupów online bez wahania wskaże Allegro.pl jako miejsce, w którym przynajmniej raz nabyła jakiś produkt. Wygoda, jaką Allegro oferuje kupującym, choćby w postaci Allegro Smart, często skłania do zakupu za pośrednictwem tej platformy, zamiast za pomocą  strony producenta lub dystrybutora. 

Allegro jako poważny gracz na rynku, wychodzi także naprzeciw potrzebom sprzedawców i udostępnia coraz więcej możliwości reklamowych do samodzielnego uruchomienia z poziomu panelu reklamowego. Nie są to jedynie formaty reklamowe w obrębie samego portalu, gdyż do wyboru mamy także sieć partnerską, możliwość pokazania się w wyszukiwarce Google czy remarketingu na Facebooku. 

Jeśli dopiero planujemy rozpocząć swoje działania reklamowe na Allegro, możemy to zrobić na trzy sposoby:

Pierwszą i najwygodniejszą opcją dla początkujących sprzedawców jest Ads Express. Opcja idealna dla tych, którzy nie mieli jak dotąd do czynienia z reklamami i chcą jak najszybciej uruchomić pierwszą kampanię. Wystarczy ustawić budżet dzienny i gotowe. Allegro za nas zdecyduje o wysokości bidów oraz słowach kluczowych, na które będzie wyświetlało produkty sprzedawcy. 

Druga i zarazem najbardziej rozbudowana opcja to panel Allegro Ads – pozwala poznać pełne spektrum możliwości reklam do samodzielnego ustawienia. Z jego poziomu zdecydujemy o:

– podziale reklam wedle dopasowanych grup produktowych; 

– dopasowaniu budżetu dziennego do każdej z grup;

– dedykowanej stawce CPC w przypadku ofert sponsorowanych; 

– limicie wydatków.

A także:

– sprawdzimy szczegółowe statystyki sprzedaży oraz kliknięć w reklamę; 

– zbadamy trendy sprzedażowe w naszej kategorii.

Trzecią opcją jest program Allegro Ads Partner. Opcja dedykowana dla osób i firm, które chcą skupić się na rozwoju swojego biznesu, bez wchodzenia w tajniki ustawiania efektywnych reklam. To program zrzeszający ponad 200 certyfikowanych agencji reklamowych, które gotowe są pomóc w skalowaniu sprzedaży na Allegro. Do tego grona oczywiście zalicza się Grow Now.

Spójrzmy jednak głębiej na możliwości, jakie daje nam Allegro do zarządzania kampaniami reklamowymi. Aby móc z nich skorzystać, należy zalogować się do panelu Allegro Ads.

Oferty sponsorowane

Must have dla każdego sprzedawcy. Dlaczego? Ten format pozwala dać się odkryć pośród ofert, które dotychczas stały się już popularne lub zostały wyróżnione. Zyskują one oznaczenie “Oferta sponsorowana” i są widoczne w wynikach wyszukiwania, a także na stronie oferty. Allegro pozostawia dowolność w wyborze reklamowanych artykułów. Można postawić na wszystkie produkty, bestsellery lub manualnie zdefiniować asortyment, który chcemy pokazać. System automatycznie podpowiada wysokość stawki za kliknięcie dla danej kategorii, co ułatwia pierwsze kroki w panelu. 

Główne zalety:

– możliwość wybrania asortymentu, jaki chcemy reklamować; 

– możliwość wyboru kampanii oraz grup reklamowych;

– płatność w modelu CPC;

– kontrola nad limitem dziennym wydatków oraz maksymalnym kosztem za kliknięcie;

– natychmiastowa widoczność ofert sponsorowanych;

– zwiększenie szansy na zakup produktu przez szybsze dotarcie do kupujących.

Fot. Allegro Ads – oferty sponsorowane

 

Reklama graficzna 

Ten rodzaj reklamy to następny krok w budowaniu świadomości marki oraz produktu wśród kupujących na Allegro. Reklama graficzna dzieli się na reklamę szablonową zawierającą logo, krótkie hasło reklamowe i dwa dynamicznie dobierane produkty oraz na reklamę banerową bazującą na wcześniej przygotowanej kreacji graficznej. Allegro pozostawia tu dowolność w linkowaniu – możemy skierować potencjalnych kupujących do konkretnej oferty, grupy produktów lub sklepu na Allegro. Ciekawostką jest możliwość samodzielnego przygotowania i uruchomienia formatu reklamowego wyświetlanego na stronie głównej platformy. Jednak ta funkcja dostępna jest jedynie dla agencji lub sprzedawców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali łącznie minimum 1 mln złotych na Allegro Ads i/lub  w biurze reklamy Allegro. 

Główne zalety: 

– zbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki oraz produktu;

– rozliczenie w modelu CPM; 

– możliwość przygotowania dedykowanej kreacji graficznej lub na podstawie szablonu;

– wyświetlanie reklamy na stronie głównej Allegro, w wynikach wyszukiwania oraz na stronie produktu;

– dotarcie do określonej grupy docelowej. 

Fot. Allegro Ads – reklama graficzna

 

Sieć reklamowa 

Nie jest to osobny format reklamowy, a funkcjonalność, która pozwala wyjść poza ramy Allegro i pokazać swój produkt w sieci partnerskiej, jak i w Google czy Meta. Jest to ukłon w stronę sprzedających, którzy chcą zaoszczędzić czas – w ramach jednego panelu reklamowego mogą zarządzać ofertami sponsorowanymi na Allegro i poza nim. 

Szczególną uwagę warto poświęcić możliwości reklamowej w Google, ponieważ to tam często potencjalni kupujący rozpoczynają ścieżkę zakupową. Allegro ułatwia dostęp do pokazania swojego asortymentu zarówno w wynikach wyszukiwania w Google oraz w Google Zakupy. 

Natomiast możliwość reklamowania w ramach reklam Facebook Ads, to swego rodzaju remarketing połączony z rekomendacją produktów podobnych. Użytkownikowi wyświetlą się produkty, które już wcześniej przeglądał na Allegro, ale transakcja nie zakończyła się zakupem. Oprócz tego system reklamowy dobierze produkty podobne do poprzednio wyświetlanych.

Główne zalety:

– dotarcie do szerszej grupy odbiorców, także spoza Allegro;

– rozliczenie w modelu CPC;

– obsługa kampanii w ramach jednego panelu reklamowego;

– możliwość prowadzenia działań remarketingowych na Facebooku;

– możliwość pozyskania potencjalnych kupujących z Google.

Fot. Allegro Ads – Sieć reklamowa

 

Moim zdaniem prowadzenie efektywnych kampanii na Allegro wymaga przede wszystkim dobrej strategii, znajomości panelu reklamowego, umiejętności wnikliwej analizy sprzedaży własnej oraz konkurencji, a także odpowiedniego zarządzania budżetem. Te kilka elementów wraz z dobrze przygotowaną kartą produktu dają przepis na sukces. 

Autor:

Michał Pańko, Marketplace Growth Manager Grow Now (Group One)

 

Komentarze:

Comments

comments