Nie bądźmy bierni. Spróbujmy nowych możliwości, jakie przyniosła obecna sytuacja

Jarosław Bielski

03-04-2020
Nie bądźmy bierni. Spróbujmy nowych możliwości, jakie przyniosła obecna sytuacja

Mija miesiąc, odkąd w Polsce odnotowano pierwszy przypadek zarażenia koronawirusem. Od tamtego momentu ilość informacji dostarczana do ludzi jest zatrważająca. Dynamizm komunikatów mniej lub bardziej prawdziwych wzrastał z dnia na dzień. Niepewność w prawidłowym codziennym funkcjonowaniu udzielała się praktycznie każdej jednostce i to też pociągnęło za sobą skutki w funkcjonowaniu gospodarki.

Praktycznie w jednym momencie wiele firm musiało przenieść się na pracę zdalną, co sprawiło wiele kłopotów i utrudnień. Wielu przedsiębiorców, zarówno większych jak i mniejszych, poradziło sobie z tym wyzwaniem wzorowo, ale nie wszystkim się udało lub zwyczajnie ich firma musiała wstrzymać swoją działalność.

Ale czy to konieczne?

Bardzo dobrze, że w całej tej nowej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, rząd planuje wspomóc przedsiębiorców licznymi propozycjami. Jednak wiele mniejszych firm zwyczajnie obawia się o swoją dalszą przyszłość. W grupie najbardziej dotkniętych kryzysem są małe, najczęściej lokalne usługi, takie jak fryzjerzy, salony kosmetyczne, restauracje, studia tatuażu, kluby fitness, etc. To te firmy zadają sobie najczęściej pytania: co teraz? co dalej będzie? Jak długo potrwa ten kryzys?

Jak najbardziej zachęcamy do korzystania z wielu dostępnych programów wsparcia i zachęcamy też do tego, aby nie pozostać biernym i czekać, tylko spróbować nowych możliwości, jakie są dostępne. Owszem, nie wiemy, jak długo jeszcze pozostanie w Polsce stan pandemii i ile czasu potrwa spowolnienie gospodarki. Jednak jesteśmy przekonani, że obecny kryzys może być nowym startem dla wielu przedsiębiorców.

Jako Adhello, firma z Grupy AFA Media specjalizujemy się w realizacji kampanii reklamowych w internecie. Posiadamy 15 mln własnych danych zintegrowanych z bazą SMS. Dodatkowo korzystamy z zewnętrznych danych dostarczanych przez partnerów. Technologia, którą posiadamy, pozwala nam dotrzeć w kanale online i offline z komunikatem reklamowym do użytkowników w oparciu o ich profil behawioralny, dokładną lokalizację oraz wiele innych zmiennych. To właśnie powoduje, że nieodpłatnie doradzamy klientom, w jaki sposób zwiększyć sprzedaż, jak ruszyć z działalnością, która aktualnie została wstrzymana – i co najważniejsze – gdzie umieścić swoje reklamy, aby przyniosły korzyść sprzedażową.

Mając doświadczenie w budowaniu strategii mediowych dla wielu marek postanowiliśmy przygotować ofertę indywidualnych konsultacji pozwalających przetrwać najbliższy czas i wspomóc przedsiębiorstwa, które obawiają się o swoją przyszłość. Uważamy, że praktycznie każdą usługę można wesprzeć działaniami biznesowymi, w tym online, czy w telefonicznym kontakcie bezpośrednim (leady). Teraz jest na to właściwy moment, ponieważ konsumpcja internetu z dnia na dzień wzrasta w bardzo szybkim tempie. 

Wg badania Gemius w ostatnim miesiącu zwiększył się średni czas spędzany na serwisach informacyjnych, społecznościowych oraz VOD i streamingowych. Znaczny wzrost ilości użytkowników zanotowały komunikatory, które umożliwiają kontakt z bliskimi. Dużym zainteresowaniem cieszą się usługi home delivery, realizowane za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

Może warto wykorzystać ten potencjał?

Mamy świadomość, że wielu przedsiębiorców do tej pory nie korzystających z kanału online lub korzystających sporadycznie z tych działań, może posiadać mniejszą wiedzę na ten temat. Jesteśmy po to, aby przedstawić najbardziej dopasowane rozwiązania, które odpowiednio poprowadzone, pozwolą utrzymać biznes i funkcjonować tak, jak dotychczas.

Możliwości płynności finansowej przedsiębiorstw jest wiele np. fryzjerzy mogą sprzedawać vouchery do wykorzystania w późniejszym okresie. Siłownie mogą nagrywać treningi do domowych ćwiczeń w ramach obecnego abonamentu. Kosmetyczki mogą przygotować pakiety pielęgnacyjne, które mogą dostarczać za pośrednictwem firm kurierskich. Każda firma jest inna. Jej profil działalności, usługi. Stąd zintegrowaliśmy siły w Grupie Adhello i AFA Media i stworzyliśmy portal do komunikacji z przedsiębiorcami i rynkiem, będący uzupełnieniem dla rządowych propozycji tarczy antykryzysowej. Poland Go startuje 1 maja i wspomoże każdego, kto się do nas zgłosi.

Oczywistym jest, że pewne zadania w obecnym czasie mogą wymagać większego zaangażowania i podjęcia ryzyka, ale jesteśmy przekonani, że tylko i wyłącznie aktywne działanie pozwoli pozostać na rynku. Pewnego rodzaju transformacja może nie tylko utrzymać firmę, ale wprowadzić na nowy poziom funkcjonowania, a możliwe, że także wyprzedzić konkurencję.

Swoją ofertę kierujemy do wszystkich przedsiębiorców. Mamy też świadomość, że mniejsze, lokalne firmy, mogą potrzebować tej pomocy bardziej. Przygotowani jesteśmy na doradztwo, komunikację ogólną, lokalną i efektywne, silne kampanie sprzedażowe.

W tych niełatwych dniach pozostańmy silni, bazujmy na sprawdzonych rzetelnych informacjach i bądźmy dobrej myśli.

Autor

Jarosław Bielski, prezes zarządu platformy programmatic buying Adhello 

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments