Nie tylko lojalny klient, ale też zaangażowany

Bloger Mobilny

01-07-2015
Nie tylko lojalny klient, ale też zaangażowany

Konkurencja w sektorze handlu i usług coraz bardziej się zaostrza. Przedsiębiorcy prześcigają się w pomysłach na zdobycie i utrzymanie klienta. To dlatego mobilne systemy lojalnościowe cieszą się rosnącą popularnością. Ich przyszłością są rozwiązania typu customer engagement wynagradzające nie tylko za dokonanie zakupów.

Przedsiębiorcy coraz chętniej współpracują z twórcami mobilnych systemów lojalnościowych. Nic dziwnego. Ich potencjał jest ogromny. Według danych TNS OBOP w 2014 roku 44 proc. Polaków posiadało smartfona. Na 2015 rok prognozowany jest wzrost do około 60 proc. Z  kolei według raportu ARC Rynek i Opinia w 2013 roku około połowa polskich konsumentów brała udział w programach lojalnościowych.

Angażowanie jest w cenie

Mimo że powstaje coraz więcej mobilnych systemów do wynagradzania za wierność marce, pośród ich twórców wciąż króluje archaiczne podejście. Większość programów lojalnościowych wciąż nagradza tylko za dokonywanie zakupów. Jest to cecha zarówno polskiego, jak i zagranicznych rynków. W Stanach Zjednoczonych, według danych zawartych w raporcie Fixing the Cracks: Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age przygotowanym przez CapGemini Consulting, w oparciu o taką filozofię funkcjonuje 97 proc. programów!

Tymczasem dziś wynagradzanie tylko za konsumpcję już nie wystarcza. Popularność nowoczesnych technologii stwarza zupełnie nowe możliwości. Przyszłością jest customer engagement, które angażuje do różnych działań na rzecz marki. Platformy oparte na tej zasadzie stosują reguły tzw. gamifikacji – przeniesienia do świata realnego zasad, w oparciu o które funkcjonują gry komputerowe.

Wykorzystanie blogosfery i social media w systemie lojalnościowym ma ogromny potencjał. Z badań opublikowanych w raporcie PwC Achieving Total Retail: Consumer expectations driving driving the next retail business model, przeprowadzonych w 15 krajach świata wynika, że 51 proc. klientów nawiązuje kontakt z marką poprzez media społecznościowe. Odsetek chętnych do takiej interakcji, zarówno w Polsce, jak i za granicą będzie rósł wraz ze wzrostem popularności social media.

Chcemy wykorzystać ten trend, dlatego stworzyliśmy mobilny system lojalnościowy na miarę naszych czasów, który ruszy pod koniec wakacji. Będzie on funkcjonować w oparciu o zdjęcia paragonów, z których mobilna aplikacja automatycznie sczyta dane i zasili nasze konto. Użytkownik swoje punkty, w przeciwieństwie do innych mobilnych programów lojalnościowych, nie musi nabijać w sklepie, kiedy robi w pośpiechu zakupy. Zdjęciami paragonów może zająć się w każdej chwili. 2Take.it pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze również przedsiębiorcy. Nie musi on inwestować w nowe terminale czy zajmować się przeszkoleniem obsługi.

Platforma umożliwi zdobywanie punktów nie tylko za zakupy, lecz również za promowanie danej marki w świecie wirtualnym m.in.: lajkowanie, zapraszanie znajomych, branie udziału w konkursach, linkowanie i dzielenie się treścią na forach i blogach.

Obecnie…

Według raportu sporządzonego przez Gemius dla e-Commerce Polska, tylko 13 proc. Polaków robiących zakupy przez internet uważało system lojalnościowy za motywację do skorzystania z produktów danej firmy. Jesteśmy przekonani, że użycie kompleksowych mechanizmów wynagradzania za różne aktywności, a nie tylko za ponowne zakupy, może znacznie zwiększyć ten odsetek.

 

Komentarze:

Comments

comments