Nowe trendy reklamowe w czasach #newnormal. Jak robi to Burger King, McDonald’s, Starbucks, Apple, Heineken

Kinga Lendo

12-10-2020
Nowe trendy reklamowe w czasach #newnormal. Jak robi to Burger King, McDonald’s, Starbucks, Apple, Heineken

Po tym, jak w drugim kwartale zostaliśmy zalani patetycznymi reklamami związanymi z misją walki z Covidem, teraz przyszła pora na pokazanie, jak marki przygotowały się na powrót do rzeczywistości lub na nową rzeczywistość. Możemy zauważyć trzy trendy, wokół których się poruszają.

1. Tworzenie zupełnie nowej rzeczywistości

Tutaj warto przyjrzeć się restauracjom Burger King i ich projektowi Restaurant of Tomorrow. Burger King wie, jakie są obawy jego konsumentów związane z tym, czy jedzenie jest przygotowywane w sposób bezpieczny, czy osoby pracujące przy przygotowywaniu posiłków są na pewno zdrowe i czy miejsce jest na pewno czyste. Idea Burger Kinga wydaje się odpowiadać na wszystkie te obawy. Kiedyś takie restauracje oglądaliśmy w filmach science-fiction, teraz stają się rzeczywistością.

Restaurant of Tomorrow I

Restaurant of Tomorrow II

2. Ułatwienie poruszania się po nowej rzeczywistości

A wszystko przez tworzenie technologii ułatwiających kontakt bezosobowy i bezdotykowy. Tym tropem podążyły dwie duże marki jak McDonald’s i Starbucks, tworząc aplikacje umożliwiające zamówienie i płatność online. W swojej kampanii reklamowej McDonald’s wyjaśnia mechanizm działania aplikacji i to, że po zamówieniu możesz odebrać swoje zamówienie przy restauracji lub w okienku drive-thru.

Starbucks, oprócz zamówień i płatności online, komunikuje również pomoc w znalezieniu najbliższej restauracji.

3. Powrót do znanej rzeczywistości, ale może na trochę innych zasadach

Rzeczywistość covidowa może być ciężka, praca z domu, lockdown, zamknięcie szkół i przedszkoli. Apple nawiązując do swoich poprzednich reklam „Apple at Work” z udziałem tych samych aktorów, pokazał jak ich urządzenia mogą ułatwić pracę z domu i jak zawsze zrobił to w punkt.

Powstało wiele rankingów w Polsce i na świecie pokazujących, że przy lockdownie ludziom bardzo brakowało możliwości wyjścia z domu. Teraz jest to możliwe, ale jest wiele nakazów i zakazów nałożonych w miejscach publicznych. Heineken swoją reklamą zaanonsował, że bary zostały ponownie otwarte, ale jednocześnie przypomniał nam, że to jest już inna rzeczywistość i powinniśmy zachowywać się bezpiecznie.

Marki muszą się liczyć z tym, że mierzą się dzisiaj z zupełnie nowymi wyzwaniami. Rynek się zmienił, ludzie się zmienili, pojawiły się nowe zachowania, o których nie raz wspominamy w serwisie CMOInsider.pl. Marki powinny nauczyć się funkcjonować w nowej normalności i zmodyfikować swoją komunikację marketingową. Dla konsumentów może to oznaczać wiele nowych, wygodnych i niespodziewanych rozwiązań, czyli ulubionych przez nas pozytywnych doświadczeń, które rozwijają biznes.

Autor

Kinga Lendo, Communications Manager w Spark Foundry

 

Komentarze:

Comments

comments