Personalizacja, automatyzacja i sprzedaż online – tak będzie wyglądać handel w 2030 roku

Personalizacja, automatyzacja i sprzedaż online – tak będzie wyglądać handel w 2030 roku

Wzrost znaczenia sprzedaży internetowej, personalizacja marketingu, płatności mobilne i automatyzacja – tak ma wyglądać handel w roku 2030, wynika z raportu “Przyszłość Zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030”. Badanie Comarch i Kantar TNS.

Na potrzeby raportu przebadano respondentów z sześciu europejskich krajów – Polski, Niemiec, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoch i Holandii.

Klienci otwarci na personalizację

Jak wynika z badania, 44% Polaków jest zainteresowanych otrzymywaniem spersonalizowanych ofert od firm. Bardziej otwarci na taką komunikację są tylko mieszkańcy Włoch (56%) i Wielkiej Brytanii (45%). Średnia z wszystkich sześciu krajów wyniosła 43%.

50% ankietowanych (wśród Polaków – 44%) chciałoby otrzymywać spersonalizowaną ofertę w czasie rzeczywistym podczas robienia zakupów, a 49% (wśród Polaków – 55%) jest otwarta na korzystanie z możliwości nawigacji (na urządzeniach mobilnych) w sklepie stacjonarnym by szybciej znaleźć poszukiwany produkt. 28% respondentów (w Polsce – 24%) zgodziłoby się natomiast na otrzymywanie od sklepów spersonalizowanych komunikatów gdy znajdują się w okolicy.

Jak będą wyglądać zakupy w 2030 roku?

Prawie 9 na 10 osób (87%) sądzi, że większość sklepów stacjonarnych będzie oferować usługi cyfrowe. Najbardziej przekonani o nadchodzącej digitalizacji byli ankietowanie w grupie wiekowej 35-44 lat. Najmniej przekonani do tego procesu są konsumenci w wieku 45-54 lata.

86% sądzi, że tradycyjne kasy sklepowe zostaną wyparte przez płatności elektroniczne i mobilne. 77% uważa, że za 13 lat funkcjonować będzie znacznie mnie sklepów stacjonarnych niż obecnie. Zaś 61% przewiduje, że miejsce tradycyjnych sprzedawców zajmą osobiści doradcy wirtualni. Wizja ta jest szczególnie rozpowszechniona wśród osób w wieku od 55 do 65 lat.

Obsługa klienta w sklepach stacjonarnych

Dlaczego klienci powracają do sklepu stacjonarnego? W przypadku produktów odzieżowych 44% osób deklaruje, że takie produkty można sprawić i kupić na miejscu, a 16% docenia obsługę klienta. W przypadku sprzętu elektronicznego mamy tu wartości 28% i 31%.

W raporcie poruszono także temat programów lojalnościowych. Całość do pobrania na tej stronie.

 

Komentarze:

Comments

comments