Powinien powstać team kreatywny składający się z przedsiębiorców, który wspomoże pracę rządu

Aleksandra Fajęcka

08-04-2020
Powinien powstać team kreatywny składający się z przedsiębiorców, który wspomoże pracę rządu

Spółki będące do tej pory konkurencyjnymi, firmy rywalizujące na poziomie klienckim, konceptu biznesowego – mimo iż brzmi to makiawelicznie – w chwili obecnej powinny integrować siły, dzięki czemu mają możliwość przetrwania lub też nawet wzmocnienia i ugruntowania pozycji na rynku. 

Tego typu sytuacja brzmiała do tej pory abstrakcyjnie, ale pandemia zburzyła dotychczasowy porządek rynkowy. Część przedsiębiorców, automatycznie zmotywowała się do działania, tworzenia nowych koncepcji biznesowych, a nawet przebranżowiła się. Jednak inni „zastygają w niemocy”. Do tej pory prawidłowo działające przedsiębiorstwa, stoją na skraju bankructwa. Właśnie takim firmom należy i powinno się pomagać. Nie każdy bowiem jest fighterem, a pomoc to nie tylko moralizowanie w sieci czy mediach, ale przede wszystkim realne czyny. 

Mimo iż tarcza antykryzysowa opracowywana jest bardzo skrupulatnie i aktualizowana na bieżąco, to ogrom strat biznesowych jest gigantyczny, czego na taką skalę nie jest w stanie pokryć żaden budżet państwa, który jak wiadomo z gumy nie jest. Dodatkowo kwestie formalne, które muszą zostać spełnione, aby otrzymać dofinansowanie, nie są banalne do weryfikacji. Nie każdy więc będzie miał siłę, również psychiczną, aby takowy wniosek złożyć. 

W takich chwilach empatia i wzajemna pomoc również biznesowa są niezwykle ważne. Tym bardziej, że jako Grupa AFA działamy w przekonaniu, że dobra energia prędzej czy później do nas wróci.

Firm, które zaangażowały się w realną pomoc pieniężną jest wiele: PGE, Polsat, Reserved, Agata Meble, CCC, Ania Kuczyńska i inni. To ogromne wsparcie dla polskiej służby zdrowia. Jednak pomoc w większości dotyczy finansowania kwestii medycznych, szpitali, placówek zakaźnych. A co z przedsiębiorcami i obywatelami?

Gdzie państwo nie pomoże, tam biznes pomoże

Grupa Plus wraz z Cyfrowym Polsatem i Fundacją Polsat przekazała 2 tysiące tabletów do domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych, dzięki czemu młodzi ludzie będą mogli edukować się, rozwiać swoje pasje i zdolności.

Visa Foundation ogłosiła natomiast, że przekaże 210 mln dolarów na realizację programów wsparcia małych firm i mikroprzedsiębiorstw. Inicjatywa ta wpisuje się w misję fundacji, której celem jest wzmacnianie pozycji i rozwoju kobiet w gospodarce. 

Natomiast Grupa AFA oraz Adhello Group wdrażają innowację dla przedsiębiorców – serwis polandgo.pl, który startuje 20 kwietnia. 

Plan pomocy PolandGo zakłada: weryfikację obecnej pozycji, w której dziś znajduje się marka, identyfikację panujących na rynku konwencji w obszarze jej działania, opracowanie planu aktywności marketingowej, sprzedaży oraz procesów przyspieszających rozwój marki w stronę zakładanej wizji, a następnie ewaluację projektu.

PolandGo to de facto narzędzie, dające polskim przedsiębiorcom, jak również pracownikom, wsparcie biznesowo-merytoryczne w czasie kryzysu. Znajdą się tam porady, oferty pracy, a nawet case’y – przykłady sukcesów firm działających w poszczególnych branżach, sposoby ich funkcjonowania w czasie pandemii, a także rozwiązania, które zostały wykorzystane w tym trudnym czasie. 

Najważniejszą jednak funkcjonalnością będzie możliwość zgłoszenia swojej firmy do pakietu pomocowego, który został opracowany przez branżowych ekspertów. Każdy przedsiębiorca będzie miał możliwość bezpłatnego zgłoszenia swojej działalności, która straciła płynność finansową w czasie kryzysu. Po wypełnieniu krótkiej ankiety, jeden z naszych specjalistów opracuje plan aktywności biznesowej, a następnie skontaktuje się z przedsiębiorcą w celu omówienia i wdrożenia go. Przedsiębiorca może zrobić to we własnym zakresie lub też z pomocą ekspertów AFA Media, Adhello Group. 

Liczymy więc, że w czasach kryzysu, coraz więcej spółek wyrazi chęć wspólnego działania i pomocy innym przedsiębiorcom, dzięki czemu przynajmniej w jakimś stopniu uchroni to polską gospodarkę przed katastrofą biznesową. 

Ten właśnie czas powinien zmotywować również rządzących do stworzenia teamu kreatywnych przedsiębiorców, którzy wspomogą prace rządu na poziomie merytorycznym, koncepcyjnym w zakresie opracowywania strategii integracji i rozwoju firm, w celach zabezpieczenia gospodarki. Czy tak się wydarzy? Zweryfikują to nadchodzące tygodnie. 

Autor

Aleksandra Fajęcka, prezes zarządu spółki AFA Media

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments