Poznaj możliwości Google Ads dla mobile

Dorota Kika

23-08-2018
Poznaj możliwości Google Ads dla mobile

Google Ads (jeszcze do niedawna Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający promować się w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google. Reklamy wyświetlane są na komputerach, telefonach komórkowych oraz na tabletach. W systemie reklamowym Google telefony komórkowe i tablety zasługują na szczególną uwagę. Dzięki temu z mobile można wycisnąć więcej.

Google wprowadza coraz więcej nowych rozwiązań i uczenia maszynowego w kampaniach reklamowych. Większe możliwości często pojawiające się bety i nowości, pozwalają tworzyć dobrze działające kampanie na każdym urządzeniu, w tym na urządzeniach mobile.

Kampanie na mobile są często ograniczane przez reklamodawców. Wynika to z przekonania, że kampanie te są nieskuteczne. Jednakże, aby dobrze ocenić wyniki działań na mobile, należy zwrócić uwagę na temat atrybucji i ścieżek konwersji.

Kampania łączona – PC + mobile

Jedną z dobrych praktyk jest nierozdzielanie kierowania kampanii na mobile i PC. Optymalnym kierunkiem wykorzystania mobile jest dostosowanie ustawień kampanii w taki sposób, aby uwzględniała możliwości mobile, które opisujemy w tym artykule. Kampania na PC jest wówczas komplementarna z kampanią mobile – działają one razem, wzajemnie się uzupełniają, każda z nich ma wpływ na najważniejszy cel, czyli konwersję.

Kierowanie na flagowe modele telefonów

Jedną z kreatywnych (chociaż już znanych) metod wykorzystania kampanii na mobile jest kierowanie reklam tylko na odbiorców o bardziej zasobnym portfelu. Mowa o użytkownikach korzystających z najnowszych lub drogich modeli telefonów. Kierowanie na konkretne urządzenia możliwe jest w kampaniach w sieci reklamowej Google, czyli kampaniach remarketingowych i kampaniach kierowanych na zainteresowania lub intencje użytkowników.

Analiza konwersji w Google Analytics może pokazać, że w segmencie mobile, użytkownicy, którzy wydają u nas najwięcej, to użytkownicy korzystający z flagowych modeli telefonów. Warto przeanalizować raporty urządzeń i wartość koszyka zakupowego użytkowników poszczególnych modeli komórek. Jeśli wyciągniemy wnioski, że faktycznie osoby korzystające z drogich modeli telefonów kupują u nas droższe rzeczy, warto skupić się na nich szczególnie. Wówczas rzeczywiście najlepszym kierunkiem jest utworzenie kampanii skierowanej na wybrane modele telefonów komórkowych.

(Nie)kierowanie na aplikacje

Jeśli prowadzimy kampanię na mobile od dłuższego czasu i nie przynosi ona oczekiwanych efektów, należy przeanalizować miejsca, w których wyświetlają się nasze reklamy. Co prezentują statystyki? Zauważymy, że kampania wyświetla się nie tylko na stronach mobilnych, ale też w aplikacjach mobilnych. Głębsza analiza może pokazać, że aplikacje nie przynoszą konwersji lub wręcz przeciwnie, przynoszą ich najwięcej. W zależności od wyników takiej analizy możemy wykluczyć miejsca, w których kampania przynosi gorsze efekty. W ustawieniach kampanii możemy wybrać, gdzie w segmencie mobile kampania ma się wyświetlać.

Kierowanie na wybrane aplikacje i kategorie aplikacji

Google Ads pozwala nam kierować reklamy na użytkowników wybranych aplikacji mobilnych. Sprzedajesz sprzęt sportowy? Wyświetl reklamę odbiorcom używającym aplikacji fitness i sportowych. Sprzedajesz maski przeciwpyłowe? Pokaż reklamę swojego produktu w aplikacjach pokazujących stan zanieczyszczenia powietrza. Chcesz wypromować lokalny maraton? Pokaż się odbiorcom używającym aplikacje związane z bieganiem. Nie chcesz wybierać konkretnych aplikacji? Wybierz całą kategorię.

Kampanie typu „tylko połączenie”

W ramach istniejących kampanii w wyszukiwarce możesz stworzyć specjalny typ reklamy – “tylko połączenie”. Celem reklam “tylko połączenie” jest zachęcenie odbiorców do dzwonienia do Twojej firmy. Po kliknięciu w reklamę użytkownik nie przechodzi do strony internetowej, ale wykonywane jest połączenie telefoniczne. Jeśli takie reklamy zostały dodane w grupach reklamowych razem ze zwykłymi reklamami, będą one wyświetlać się naprzemiennie (na urządzeniach mobile) lub częściej będzie wyświetlać się ta reklama, która w danym momencie zostanie uznana za lepszą dla danego użytkownika.

To rozwiązanie jest skuteczne, jeśli chcesz pozyskać więcej kontaktów telefonicznych, jednak warto stosować ją równolegle ze zwykłymi reklamami w wyszukiwarce. 

Vertical Video Ads

Google Ads oferuje też coś specjalnego dla reklamodawców zainteresowanych promocją wideo. Vertical Video Ads to nowe rozwiązanie, jeszcze w wersji beta, ale już dostępne dla wszystkich. Umożliwia ono wyświetlanie reklam wideo na urządzeniach mobilnych w wersji pionowej w aplikacji YouTube – reklama dostosowuje się do formatu 2:3, 1:1 oraz 9:16. W kampanii należy umieścić dwa formaty reklam – horyzontalny i wertykalny. W zależności od tego jak użytkownik trzyma telefon, zobaczy on reklamę wypełniającą cały ekran. 

Ścieżki konwersji

Dlaczego nie warto wykluczać mobile całkowicie, pomimo że na pierwszy rzut oka może wydawać się, że „to nie sprzedaje”? Dlatego, że jednak sprzedaje. Użytkownicy korzystają z kilku urządzeń. Pobieżna analiza może nas zmylić, jednak zagłębienie się np. w moduł Atrybucji w Google Ads pokaże nam, jakie ścieżki i na jakich urządzeniach przeszli nasi użytkownicy, zanim dokonali zakupu. Minusem jest to, że raport dotyczy części konwersji i tylko użytkowników, których system potrafi zidentyfikować na kilku urządzeniach. Ale nawet częściowe dane pokażą, że mobile pojawia się na ścieżkach prowadzących do konwersji, zatem wyłączenie kampanii na urządzeniach mobilnych może doprowadzić do utraty części konwersji.

Precyzyjne ustawienia kierowania oraz odpowiednie wykluczenia miejsc reklamowych i treści, pozwoli na ograniczenie wydatków w taki sposób, że budżet przestanie być wydawany tam, gdzie kampania nie konwertuje lub nie prowadzi do konwersji. Ten zaoszczędzony budżet będzie wydany na działania, które z większą szansą doprowadzą do sprzedaży. Kierowanie na odpowiednie aplikacje, wykorzystanie kampanii skierowanych na połączenie telefoniczne lub kierowanie na wybrane modele telefonów pozwoli wydawać budżet jeszcze precyzyjniej i skupić się na najlepszych segmentach użytkowników.

Raport często pomijany, czyli Analiza ścieżek prowadzących do konwersji pokaże, że kanał, który z pozoru nie sprzedaje, prowadzi jednak do takich sprzedaży – często będzie zaczynał ścieżkę zakupową i często będzie pojawiał się w środku. To pozwoli odpowiednio docenić mobile i jego potencjał.

Autor

Dorota Kika, Head of SEM, DevaGroup

 

Komentarze:

Comments

comments