Preinstalacja aplikacji na fabrycznie nowe smartfony sposobem na osiągnięcie zasięgu

Bloger Mobilny

18-03-2014
Preinstalacja aplikacji na fabrycznie nowe smartfony sposobem na osiągnięcie zasięgu

Wyprodukowanie aplikacji to połowa sukcesu. Schody zaczynają się gdy chcemy ją promować. Już na wstępie przywołuję żelazną zasadę, że 20-30 proc. budżetu to produkcja, a reszta promocja. Pamiętajcie o tym. No dobra stworzyłem aplikację. Jak sprawić, żeby tysiące użytkowników zaczęły z niej korzystać?

Aplikacje mobilne to temat przewodni licznych konferencji i publikacji – stały się niemal ikoną pojęcia „mobile”. Wielu ekspertów dzieli się wskazówkami jak je tworzyć i monetyzować, jednak rzadko podejmowana jest tematyka promocji aplikacji. Chciałbym przybliżyć to zagadnienie, bo możliwości jest wiele.

W pierwszej części mini-cyklu chciałbym przybliżyć opcję najbardziej efektywną kosztowo i zasięgowo, czyli preinstalację aplikacji na fabrycznie nowych smartfonach.

Preinstalacja jest odpowiedzą operatorów GSM na zapotrzebowanie rynku reklamowego. Jest to genialne w swej prostocie rozwiązanie, pozwalające na zainstalowanie aplikacji na urządzeniu już na etapie produkcyjnym. Niewątpliwą korzyścią z tego rozwiązania jest gwarancja dystrybucji w dziesiątkach lub setkach tysięcy oraz unikatowa percepcja przez użytkownika aplikacji jako bezpiecznej i „rekomendowanej przez operatora”. Szczegóły procesu i korzyści z tego rozwiązania przybliżył Marek Wcisło (T-Mobile) na lipcowym IAB Expert Panel (1h03m nagrania).

Preinstalowana aplikacja trafia, podobnie jak aplikacje własne producenta i operatora, do folderu „Aplikacje”. Aby zachęcić użytkownika do otwarcia aplikacji Reklamodawcy, możliwe jest wysłanie wiadomości nazywanej „welcome message”, czyli SMS/MMS z komunikatem typu „na swoim smartfonie masz fajną aplikacje X do zamawiania pizzy w super promocji – znajdziesz ją w folderze Aplikacje”. „Welcome message” może być wysłany np.:  po tzw „first call”, czyli pierwszym połączeniu, jakie wykona nabywca nowego sprzętu.

W MoBehave zrealizowało dotychczas z sukcesem kilka preinstalacji na telefonach sprzedawanych w salonach T-Mobile. Obok screenshot z ekranu jednego z modeli Sony Xperia z ikonką aplikacji Empik.com. Administrator aplikacji może oczywiście mierzyć aktywność użytkowników dzięki zaimplementowanym systemom statystycznym, np.: Flurry.com, App Annie.com czy też Google Mobile Analytycs.

Warto podkreślić to jeszcze raz – zasięg preinstalowanej aplikacji u operatora może być liczony na konto dewelopera w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy!

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments