Promocja aplikacji mobilnych – możliwości Facebook Ads

Aleksandra Dygudaj

24-11-2022
Promocja aplikacji mobilnych – możliwości Facebook Ads

Strategia marketingowa, której celem jest promowanie aplikacji mobilnej, musi uwzględniać zarówno zachęcenie użytkowników do pobrania aplikacji, jak i nakłonienie ich do jej aktywnego użytkowania. W tym artykule podpowiemy jak osiągnąć oba te cele, korzystając z dostępnych w systemie Facebook Ads szczególnych rodzajów kampanii. Zapraszamy do lektury!

Liczba aplikacji mobilnych z roku na rok znacząco wzrasta, a dla wielu firm działających w Internecie posiadanie własnego narzędzia staje się obligatoryjne. Jednak mnogość dostępnych rozwiązań sprawia, że użytkownicy nie korzystają z większości pobranych aplikacji. Rozwiązaniem tego problemu mogą okazać się odpowiednie formy promocji, o których więcej przeczytacie poniżej.

Facebook Ads App

Przed rozpoczęciem działań reklamowych warto zarejestrować aplikację w witrynie Facebook dla deweloperów i zintegrować ją z SDK Facebooka (Software Developer Kit). Dzięki temu działaniu będziemy mieli możliwość optymalizacji reklam zarówno pod kątem instalacji aplikacji, jak i zachęcenia użytkowników do konkretnych aktywności. Pamiętajmy również o powiązaniu konta reklamowego z promowaną aplikacją, ponieważ bez tej integracji kampanie będą mogły być optymalizowane tylko pod kliknięcia linku, a nie wykonanie określonego przez nas zdarzenia konwersji.

Cele kampanii

Do promocji aplikacji mobilnej aktualnie w panelu Facebook Ads mamy do dyspozycji trzy cele reklamowe: ruch, konwersje; promocja aplikacji.

Najczęściej wykorzystywanym celem jest „promocja aplikacji”, który optymalizuje kampanie pod kątem zachęcenia jak największej liczby osób do jej pobrania lub wykonania konkretnych, wybranych przez nas zdarzeń w aplikacji.


Źródło: Panel reklamowy Facebook Ads

W ramach tego celu reklamowego możemy wybrać dwa typy kampanii, które zostaną omówione poniżej.

Ręczne reklamy aplikacji

W tym rodzaju kampanii reklamodawca ma możliwość wyboru szeregu ustawień konfiguracyjnych, począwszy od zdarzenia konwersji, pod które chce optymalizować kampanie przez wybór umiejscowień reklam, aż po precyzyjne określenie grup odbiorców, dokładnie tak, jak w przypadku pozostałych typów kampanii na platformie Facebook.


Źródło: Panel reklamowy Facebook Ads

Zautomatyzowane reklamy aplikacji (Advanatage+app campaigns)

Ten typ kampanii w procesie optymalizacji wykorzystuje dotychczasowe dane z konta reklamowego i machine learning, dlatego nie jest zalecany w początkowych etapach promocji aplikacji. Jednak gdy algorytmy poznają już naszych odbiorców, warto przetestować „Zautomatyzowane reklamy aplikacji”, ponieważ za ich pomocą niejednokrotnie udaje się znacząco obniżyć CPA. Na początku przygody z tymi kampaniami, zalecana jest optymalizacja działań pod najczęściej zachodzące zdarzenia konwersji, czyli np. jeśli celem reklamowym jest zakup, ale częściej dochodzi do dodania do koszyka, to warto optymalizować kampanie pod to zdarzenie.  Dzięki temu kampania szybciej wyjdzie z fazy „uczenia się” i tym samym zacznie dostarczać bardziej satysfakcjonujących wyników.


Źródło: Panel reklamowy Facebook Ads

Zautomatyzowane reklamy aplikacji udostępniają cztery opcje optymalizacji:

1. Pozyskiwanie instalacji.

2. Pozyskiwanie instalacji i zdarzeń w aplikacji.

3. Pozyskiwanie zdarzeń w aplikacji.

4. Pozyskiwanie zdarzeń o określonej wartości.

W tym typie kampanii nie mamy możliwości wyboru konkretnego umiejscowienia reklam, czy szczegółowego doprecyzowania grup odbiorców, ponieważ są one dobierane przez algorytmy, które analizują setki sygnałów dotyczących preferencji i zachowań użytkowników, aby zmaksymalizować skuteczność działań.

W procesie konfiguracji kampanii możemy jednak wybrać: system operacyjny, na który chcemy kierować reklamy, lokalizację użytkowników, zdarzenie konwersji, którą chcemy pozyskiwać, budżet kampanii, a także okres jej trwania.

Kreacje reklamowe

W kreacjach reklamowych w kampaniach promujących aplikację możemy wykorzystać te same zasoby, co w „standardowych reklamach” na Facebooku, czyli nagłówek oraz tekst reklamy, grafikę, film, karuzelę czy pokaz slajdów. W tym celu reklamowym mamy dodatkowo możliwość wyboru dedykowanych CTA: „Zainstaluj teraz”, „Zagraj w grę” i „Użyj aplikacji”. Opcjonalnie możemy dodać tzw. „Odroczony głęboki link”, który kieruje użytkowników do konkretnego ekranu znajdującego się w aplikacji np. podstrony produktu.

Źródło: Panel reklamowy Facebook Ads

Cele „Ruch” i „Konwersje”

Aby skierować wybrane przez nas grupy użytkowników do aplikacji mobilnej możemy zastosować również cel „Ruch”. Najczęściej jest on wykorzystywany, aby dotrzeć z przekazem reklamowym do użytkowników, którzy zainstalowali aplikację, ale z różnych względów przestali z niej korzystać. Dzięki niemu możemy przypomnieć naszym odbiorcom o dostępnych w aplikacji funkcjonalnościach i tym samym ponownie ich zaangażować. Możemy wykorzystać go również, aby poinformować aktywnych użytkowników  o aktualnych promocjach lub nowych funkcjach.

Natomiast za pomocą celu „Konwersje” możemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników naszej aplikacji, zachęcając ich do podjęcia konkretnej, wybranej przez nas aktywności, np. dodania do koszyka. W tym celu reklamowym do optymalizacji kampanii nie możemy jednak wykorzystać zdarzenia „instalacji aplikacji”. Dlatego najczęściej używamy go, gdy osiągniemy już oczekiwany poziom nowych użytkowników i istotniejsze staje się dla nas obniżanie kosztów konwersji.

W ramach obu powyższych celów możemy samodzielnie wybrać umiejscowienia reklam, a także grupy odbiorców.

Analityka w kampaniach promujących aplikację

Niezależnie od celu, który wybierzemy przy konfiguracji kampanii, musimy pamiętać o analityce. Bez kontrolowania wyników, jakie osiąga kampania, nie będziemy w stanie prowadzić efektywnych działań reklamowych. Wybór konkretnych KPI bezpośrednio wynika z celów,  dlatego powinny one być indywidualnie dobierane do każdej kampanii. Do najczęściej analizowanych wskaźników w kampaniach promujących aplikację należą:

– CPI (koszt za instalację),
– liczba instalacji,
– CTR (współczynnik klikalności),
– liczba aktywnych użytkowników,
– współczynnik konwersji,
– czas sesji,
– LTV (wartość życiowa użytkownika),
– częstotliwość wizyt w aplikacji.

Monitorowanie wskaźników KPI pozwala poprawić zarówno skuteczność działań reklamowych, jak i użyteczność samej aplikacji.

Reasumując, w artykule zostały omówione najpopularniejsze typy kampanii wykorzystywane w działaniach marketingowych promujących aplikacje mobilne na Facebooku. Mam nadzieję, że to omówienie pozwoli zorientować się w dostępnych na platformie Facebook Ads rozwiązaniach, a w konsekwencji pomoże podjąć decyzję o wyborze celu kampanii do promocji aplikacji. Warto jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku innego rodzaju kampanii — nie ma jednej słusznej drogi, a wybór konkretnego rozwiązania powinien być uwarunkowany potrzebami i możliwościami finansowymi firmy.

Autor

Aleksandra Dygudaj – SEM Associate w DevaGroup

 

Komentarze:

Comments

comments