Rynek reklamy mobilnej w 2012 roku wzrósł o 82,8 proc.

Karolina Kobiela

16-07-2013
Rynek reklamy mobilnej w 2012 roku wzrósł o 82,8 proc.

Kilka dni temu pojawił się ciekawy raport odnośnie przychodów generowanych przez rynek reklamy mobilnej Global Mobile Advertising Revenue opracowany przez IAB Europe, IAB Mobile oraz firmę analityczną IHS. Raport wskazuje na znaczny wzrost przychodów z reklamy mobilnej, co może tylko potwierdzać fakt, że mobile to nie tylko coraz bardziej popularne urządzenia zastępujące ludziom komputery, ale także wielkie możliwości zarobku dla reklamodawców.

Wg autorów od 2011 do 2012 przychody z reklamy mobilnej wzrosły od 4,8 bln dol. do 8,9 bln. W raporcie wyszczególniono 3 obszary, które opisują rodzaj reklamy mającej największy potencjał zarobkowy. I tak mamy display, search i messaging, gdzie messaging zanotował jednak znaczny spadek przychodów z reklamy w tym kanale. Więcej liczb w tej informacji na GoMobi.pl.

Jeśli chodzi o regiony to największe wzrosty dotyczą regionu Azja-Pacyfik, Ameryka Północna i Europa Zachodnia, przy czym w Ameryce Północnej lepiej sprzedaje się reklama typu search, a w regionie Azja-Pacyfik – reklama display’owa.

Co ciekawe Ameryka Łacińska zanotowała znaczny wzrost przychodów  – w przypadku reklamy mobilnej był to skok o 226,4 proc. a w przypadku search 242,4 proc. Wynik jest imponujący biorąc pod uwagę, że sam region rozwija się wolniej niż Ameryka Północna czy Azja.

CMS Wire podkreśla, ze patrząc na szybki rozwój technologii mobilnej, możemy spodziewać się, iż rosnący trend w przypadku przychodów z reklamy mobilnej będzie się utrzymywał.

– Badanie to jest bardzo istotne dla reklamodawców, ponieważ pomaga przedsiębiorstwom w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i pokazuje możliwości rynkowe. Doświadczamy monumentalnych zmian całej platformy komunikacji – mówi Kimon Zorbas, prezes IAB Europe. – W Europie nadal występują znaczne zawirowania gospodarcze i bezrobocie. Pomimo tej rzeczywistości, nasz sektor stanowi pozytywną inspirację dla ożywienia i wzrostu dla całej branży reklamowej. Europejscy decydenci powinni uważnie przyjrzeć się  obiecującym możliwościom naszego sektora i skupić się na usuwaniu barier wzrostu – dodaje.

Moim zdaniem wyniki te są raczej dość oczywiste i potwierdzają tylko siłę rażenia mobilnej rewolucji, a także przypominają że Chiny stają się szybko zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o rozwój nowych technologii, a co za tym idzie, budowanie przychodów z tego tytułu.

Komentarze:

Comments

comments