SMS marketing w czasach pandemii najszybszym sposobem na komunikację

Izabela Madejska

23-03-2020
SMS marketing w czasach pandemii najszybszym sposobem na komunikację

Sytuacja, w jakiej znalazło się aktualnie wielu przedsiębiorców wymaga nie tylko zmian, ale również elastyczności i niebywałej pomysłowości. Podczas ostatniego tygodnia wiele firm przeniosło swoje biura do domów i rozpoczęło pracę zdalną. Jednak nie wszyscy mieli to szczęście by móc zachować ciągłość trwania biznesu. 

Komunikacja z klientami i potencjalnymi klientami w tym trudnym dla wszystkich okresie pełni kluczową rolę. Do przekazywania informacji wykorzystywane są zazwyczaj wiadomości e-mail i SMS, a także kanały w mediach społecznościowych. 

Jeśli prowadzisz profile firmowe w mediach społecznościowych i masz bazę klientów, do których wysyłasz komunikaty, to nie musisz się martwić o możliwość przekazania istotnych informacji. Problem zaczyna się wtedy, gdy nie masz jak poinformować klientów i osób przebywających w okolicy o zmianach, jakie wprowadziła Twoja firma w związku z pandemią koronawirusa. 

Komunikacja wykorzystująca powiadomienia SMS to jeden ze sposobów na przekazywanie treści 1:1, dzięki któremu możesz w szybki i łatwy sposób przekazać istotne informacje i specjalne oferty. Wykorzystując geotargetowanie SMS możesz dotrzeć do osób znajdujących się w danym miejscu. 

Geotargetowanie SMS

SMS/MMS geotargetowany jest usługą umożliwiającą wysyłanie wiadomości do osób, które znajdują się w pobliżu (w zasięgu kilkuset metrów) danego miejsca, np. restauracji, kina, galerii handlowej lub sklepu. Rozwiązanie to jest szczególnie skuteczne w promocji lokalnych biznesów lub informowania o zmianach i wydarzeniach odbywających się na terenie miasta. Co więcej, fakt, że osoby otrzymujące wiadomość znajdują się blisko Twojej firmy, zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z przedstawionej im oferty lub ustosunkowania się do otrzymanej wiadomości.

Geotargetowanie SMS to dobry sposób na dotarcie do grupy osób znajdującej się w pobliżu bez potrzeby uprzedniego rozbudowania bazy kontaktów. Te rozwiązanie jest pomocne i coraz częściej wykorzystywane w czasach pandemii przez lokalne sklepy, restauracje i firmy świadczące usługi fryzjerskie lub kosmetyczne.

Kampanie reklamowe prowadzone w ten sposób są łatwe do zorganizowania i pozwalają trafić z przekazem do konkretnych grup osób. Istotny jest również fakt, że od 80 do 95% wiadomości SMS zostaje odczytanych, co czyni SMS-y jednymi z najskuteczniejszych form dotarcia. 

Wskaźnik otwarcia SMS jest imponujący, a reakcja odbiorców błyskawiczna. Niestety treść jest ograniczona przez ilość znaków, co oznacza, że wysyłany komunikat musi być zwięzły. 

Wiele narzędzi do wysyłki SMS i e-mail marketingu daje możliwość zbudowania profilu osób na podstawie tagów i filtrów tj. wiek, płeć, adres, zainteresowania. Platforma DMSales posiada i przetwarza dane osobowe zgodnie z RODO, więc masz pewność, że wysyłasz wiadomości z wiarygodnego źródła i zgodnie z prawem. 

Jak przygotować kampanię SMS?

1. Wybierz nadawcę

Dostosuj indywidualną nazwę nadawcy, by odbiorca mógł Cię łatwo rozpoznać. Użyj nazwy swojej firmy lub podaj imię i nazwisko osoby, która jest nadawcą wiadomości. 

2. Personalizuj

Jeśli masz możliwość, wybierz opcję personalizacji treści wiadomości. Zwiększysz dzięki temu zaangażowanie i konwersję.

3. Segmentuj

Wybierz bazę, do której chcesz wysłać kampanię i dobierz do niej odpowiedni komunikat.

4. Sprawdzaj wyniki

Monitoruj wyniki wysłanych kampanii. Mierz efektywność kampanii dzięki rozbudowanym raportom.

Mobile marketing jest szybki, skuteczny i wciąż na tyle mało popularny, że ma szansę wyróżnić Twoją komunikację. Krótkie wiadomości SMS cechuje wysoka otwieralność i możliwość kontaktu z użytkownikami w czasie rzeczywistym, nawet gdy nie mają oni dostępu do internetu! Jest to także sposób na szybką komunikację w czasach pandemii, gdy chcesz przekazać istotną informację osobom przebywającym w Twojej okolicy.

Więcej na temat SMS marketingu: https://dmsales.com/sms-marketing/

Autor

Izabela Madejska, social media & content manager w DBMS

 

Komentarze:

Comments

comments