Sprawdź, jakie argumenty przemawiają do współczesnych konsumentów

Sprawdź, jakie argumenty przemawiają do współczesnych konsumentów

Obniżka ceny produktu traci popularność jako forma promocji. Dostawa produktu kluczowym elementem zakupów dla przedstawicieli Pokolenia Z. 

Obniżka ceny produktu lub usługi to wciąż najpopularniejsza wśród polskich konsumentów forma promocji, choć jej popularność spadła o 14 p.p. w porównaniu z poprzednim badaniem. Korzystanie z tej opcji deklaruje obecnie dwóch na trzech respondentów – wynika z Monitora Promocji opracowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Wśród form promocji, które cieszą się rosnącym uznaniem konsumentów odnotowano: możliwość otrzymania drugiego produktu/usługi gratis, degustacje, konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów.

Ponad 4 na 10 ankietowanych (44%) przyznało, że promocje skłaniają ich do robienia większych zakupów niż pierwotnie planowali. U jednego na pięciu respondentów sprzedaż produktów w promocyjnych cenach wzbudza nieufność.

Dwóch na trzech badanych twierdzi, że kupno produktu lub usługi w promocyjnej cenie jest dla nich źródłem satysfakcji. Ponad połowa deklaruje natomiast, że podczas robienia zakupów stara się wybierać takie produkty, które są w danym momencie sprzedawane w promocji.

W stosunku do roku 2017, dwukrotnie wzrósł wskaźnik osób, które miały negatywne doświadczenia z promocjami. Do najbardziej irytujących problemów należą: niedostępność produktów objętych promocją, niejasne/nieuczciwe zasady promocji, niewywiązywanie się z umowy oraz przeterminowane produkty.

Nowe nawyki Generacji Z

Opcje związane z dostawą produktu i ewentualne opłaty z tym związane są niezwykle istotnym czynnikiem dla przedstawicieli Pokolenia Z (osoby w wieku 16-24 lat). 71% osób należących do tej grupy jest skłonne do zwiększenia liczby produktów w swoich koszykach zakupowych, by zyskać możliwość darmowej dostawy – wynika z raportu Great Expectations: Shipping, CX & Gen Z opracowanego przez Neopost Shipping na podstawie danych z USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Australii.

Brak możliwości wyboru dogodnej formy dostawy produktu ma też znaczący wpływ przy wykonywaniu transakcji. Aż 98% przedstawicieli Pokolenia Z deklaruje, że jeżeli preferowana przez nich opcja dostawy nie jest dostępna, są skłonni porzucić koszyk by poszukać innych opcji zakupu. 44% spośród nich udaje się wtedy na strony internetowe konkurencji, co trzeci planuje wizytę w sklepie stacjonarnym firmy u której zamierzał dokonać zakupu online, a jeden na pięciu wybiera się do centrum handlowego w poszukiwaniu danego produktu.

60% ankietowanych z tej grupy (w porównaniu z 56% ogółu respondentów) twierdzi, że woli kupować w sklepie stacjonarnym niż online by uniknąć kosztów dostawy.

Dla Pokolenia Z istotna jest szybkość z jaką dany produkt zostanie dostarczony. 71% ankietowanych z tej grupy (w porównaniu do 56% ogółu) jest skłonna do dodania większej liczby produktów do koszyka jeżeli pozwoli to na uzyskanie opcji szybszej dostawy.

Przedstawiciele Pokolenia Z wyrażają też rosnące zapotrzebowanie na nowe rodzaje usług dostawczych – tak zwane usługi hyperlocal (szybka dostawa towaru na określonym terenie, w ciągu 1-3 godzin), dostawa tego samego dnia, dostawa weekendowa, czy dowiezienie towaru po godzinach pracy.

 

Komentarze:

Comments

comments