Technologia iBeacon w Starym Browarze

Technologia iBeacon w Starym Browarze

Już nie tylko Kraków z projektem BeaconValley jest miejscem, gdzie nowe rozwiązania znajdują podatny grunt  na rozwój. W Starym Browarze w Poznaniu zakończyły się właśnie prace nad wdrażaniem pierwszego etapu technologii iBeacon. Za całość działań odpowiedzialne są firma Surgebeacon we współpracy z firmą 3R.

Przewodnik po znajdujących się w Starym Browarze dziełach sztuki, to efekt wdrożenia pierwszego etapu projektu. Kolekcja dzieł sztuki w wyjątkowy sposób wyróżnia to miejsce na tle innych tego typu obiektów. Bezpłatna aplikacja “Stary Browar” w połączeniu z technologią iBeacon sprawdza się jako znakomity przewodnik muzealny. Kiedy podchodzi się w pobliże eksponatu, informacja na jego temat, wyświetla się na smartfonie. Dodatkową atrakcją jest quiz, którego rozwiązanie umożliwia zwiedzenie niedostępnych, historycznych miejsc Starego Browaru.

Aby skorzystać z wirtualnego iBeaconowego przewodnika należy pobrać bezpłatną aplikację mobilną Starego Browaru (dostępna na smartfony z systemami AndroidiOS), która zawiera także wiele innych przydatnych funkcji, w tym wyznaczanie trasy dojścia do wybranych sklepów i restauracji oraz kalendarium wydarzeń na najbliższe miesiące z możliwością szybkiego ustawiana przypomnień lub powiadamiania o nich znajomych. Znakomitym przykładem na połączenie aplikacji mobilnej  z eventami jest jej wykorzystanie przy okazji trwającej od czerwca do końca wakacji akcji „Lato w mieście by Stary Browar”. Z powodzeniem można zaplanować grafik interesujących nas wydarzeń i ustawić przypomnienia w aplikacji, gdzie znajduje się aktualizowany na bieżąco program.

Kolejnym etapem jaki jest przewidziany w Starym Browarze to implementacja modułu “Moje Miejsca”, dzięki któremu użytkownik aplikacji i stały bywalec Starego Browaru, będzie nagradzany za częste i regularne zakupy. Po spełnieniu odpowiednich warunków, ilość i czas odwiedzin, użytkownik dostanie wiadomość PUSH o oczekującej na niego w aplikacji nagrodzie. Wdrożenie na początek obejmie lokale gastronomiczne i sukcesywnie będzie rozszerzane.

– Najemcy są zaangażowani w funkcjonalności właśnie wdrażane w ramach drugiego etapu. W pierwszej kolejności rozpoczęliśmy współpracę z lokalami gastronomicznymi i sukcesywnie będziemy rozszerzać zakres – uzyskaliśmy informację od Starego Browaru.

W kolejnych etapach dzięki urządzeniom iBeacon w aplikacji „Stary Browar” możliwa będzie także lokalizacja na mapie w czasie rzeczywistym, wytyczanie drogi, także w czasie rzeczywistym oraz oznakowanie miejsca parkowania i automatyczne wytyczenie trasy powrotnej.

Stary Browar informuje nas, że dzięki danym generowanym przez iBeacony i użytkowników aplikacji można analizować ruch ilościowy i jakościowy, ścieżki odwiedzin i wykorzystywać je do optymalizacji stref ciepła i lepszej dystrybucji ruchu.

Obecnie z funkcji zwiedzania dzieł sztuki z wykorzystaniem aplikacji i iBeaconów skorzystała już 1/3 użytkowników aplikacji.

Komentarze:

Comments

comments