Tendencje na rynku aplikacji mobilnych

Tendencje na rynku aplikacji mobilnych

Jak donosi raport Flurry Analytics każdy ze sklepów z mobilnymi aplikacjami odnotował w 2014 roku wzrost liczby pobrań. Największym powodzeniem cieszyły się te z sektora retail. Łącznie szacuje się, zarówno dla urządzeń z systemem iOS oraz Android, że wzrost ten, dotyczący aplikacji związanych z zakupami, wynosi rokrocznie 174%. Właściwie takie dane nie powinny zaskakiwać, jeżeli weźmie się pod uwagę zachowania użytkowników i czas w ciągu doby poświęcony na tę aktywność. Godziny kiedy oddajemy się mobilnym zakupom to poranek ( 9:00 rano) oraz południe, a następnie wieczór (8:00 wieczorem). Dodatkowo istnieje spora grupa użytkowników, która spędza na mobilnych zakupach całe noce.

Jeżeli chodzi o najchętniej używane aplikacje, to według raportu użytkownicy w 2014 roku najczęściej wybierali aplikacje mobilne z sekcji narzędzia oraz produktywność, co wyraźnie wskazuje na to, że już same smartfony i tablety były traktowane jako urządzenia wspomagające organizację pracy i codziennych zadań. Przyglądając się sekcji poświęconej produktywności, nie można pominąć pakietu Office dostępnego na urządzenia z systemami Android, iOS i Windows Phone, który przez to, że jest osiągalny na urządzeniach mobilnych, znakomicie wpisuje się w dzisiejszy system pracy w chmurze. Inne rodzaje aplikacji mobilnych wybierane przez użytkowników to różnego rodzaju komunikatory, gry, muzyka oraz rozrywka, przy czym przyrost użycia ostatnich trzech kategorii zwolnił. Taki trend jasno wskazuje na to, że preferencje użytkowników były bardziej skierowane na aplikacje związane z organizacją codziennych obowiązków, zakupami i komunikowaniem się, niż z rozrywką.

Równie ciekawych, bieżących danych, na temat preferencji użytkowników i ilości pobrań aplikacji mobilnych we wszystkich sklepach, dostarcza raport opracowany przez App Annie. Drugi kwartał bieżącego roku jest kontynuacją tendencji zaobserwowanych z początkiem 2015 roku. Google Play wyprzedził App Store aż o 85 proc. w ilości pobrań aplikacji w skali globalnej. Największy ruch zaobserwowano na rynkach wschodzących takich jak Brazylia, Indie oraz Azja Południowo-Wschodnia. To właśnie te obszary przyczyniły się najbardziej do sukcesu Google Play. Sytuacja ta jest wynikiem popularyzacji i ekspansji niedrogich urządzeń mobilnych z systemem Android. Inaczej sprawa wygląda jeżeli weźmiemy pod uwagę przychody sklepów, gdzie w ujęciu globalnym dla App Store’a były one większe względem Google Play o 70 proc.

Jak podaje raport App Annie, w drugim kwartale 2015 roku, pod względem kategorii najczęściej pobieranych aplikacji, zarówno na urządzenia z systemem iOS jak i Android, na czele wysuwają się obecnie gry, które przynoszą także największe dochody.

Jak widać z powyższych raportów, popularyzacja urządzeń mobilnych, ich stała obecność w naszym życiu, a także nasze potrzeby jako użytkowników, kształtują w znacznej mierze zmiany oraz trendy na globalnym rynku aplikacji mobilnych.

Komentarze:

Comments

comments