Trend z IFA 2015. Ekrany smartfonów większe o 64 procent

Adam Bębenek

11-09-2015
Trend z IFA 2015. Ekrany smartfonów większe o 64 procent

Według danych zgromadzonych przez europejską porównywarkę cen idealo oraz trendów prezentowanych na tegorocznych targach elektroniki użytkowej IFA 2015, zaobserwować można wzrost zainteresowania konsumentów coraz większymi smartfonami.

W przeciągu ostatnich pięciu lat długość przekątnej wyświetlaczy popularnych modeli wzrosła aż o 64 proc. (zdjęcie powyżej). Trend coraz większych smartfonów nadal postępuje.

Phablety zdominowały IFA 2015

Na tegorocznych targach w Berlinie nie zabrakło oczekiwanych premier nowych smartfonów. Prawdopodobnie największym zainteresowaniem konsumentów i mediów cieszył się Samsung, który na IFA po raz pierwszy zaprezentował Galaxy S6 Edge Plus – mierzący 5,7 cala, rozszerzony wariant swojego poprzedniego flagowca. Marka Sony natomiast pochwaliła się nowymi modelami Xperia Z5. W wersji premium phablet wyposażony został w wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala. Jego mniejszy wariant Compact to natomiast wciąż imponujące 4,6 cala.

Trend ten wygląda podobnie w przypadku cieszących się rosnącą popularnością smartfonów z Chin. Na IFA zaprezentowane zostały między innymi 5,7-calowy model Mate S marki Huawei i trzy nowe smartfony ZTE. Ekrany wszystkich modeli, zarówno Axon Elite, Nubia Z9 jak i Blade V6, również są dłuższe niż 5 cali.

Popularne smartfony rosną o 0,3 cala rocznie

Nie tylko dominacja phabletów na IFA 2015 jest dowodem na to, że cieszą się one rosnącą popularnością wśród użytkowników. Trend ten potwierdzają wyniki analizy idealo, z której wynika, że także konsumenci sięgają po coraz większe smartfony.

W 2010 roku średnia długość przekątnej wybieranych przez użytkowników idealo smartfonów wynosiła 2,6 cala. Z każdym kolejnym rokiem zaobserwować można równomierny wzrost wynoszący średnio 0,3 cala. W pierwszej połowie 2015 roku jest to wyraźny wzrost o 1,7 cala, co stanowi 64 proc. w porównaniu z 2010 rokiem.

Autor

Adam Bębenek, redakcja idealo

Komentarze:

Comments

comments