Zdobądź lojalność klientów dzięki mobile’owi
Adobe wskazuje na to, że sklep potrzebuje siedmiu nowych klientów, aby zarobić tyle, co na jednym powracającym i lojalnym konsumencie. Jakie nakłady finansowe kierowane są na pozyskanie nowych klientów a jakie na utrzymanie / powrót obecnych? Sami odpowiedzcie sobie na to pytanie, ja pokaże, jak dotrzeć do klientów już pozyskanych.
Pamiętajcie, jeśli konsument zainstalował Waszą aplikację m-commerce na swoim smartfonie, Wasz sklep ma zawsze przy sobie. W każdej chwili może wejść i zrobić zakupy: na spacerze, w taksówce, w korku czy podczas nudnego spotkania biznesowego. Pamiętając, że aplikacja jest tylko narzędziem prezentuję 3 sposoby marketingu, którym, połączenie z mobilem, zwiększa skuteczność.
1. Dostosuj mailling / newsletter do wymogów mobilnych
Niech mail, który otrzyma Twój klient dopasuje się do ekranu urządzenia, na którym zostanie odczytany. W Wielkiej Brytanii już prawie połowa e-maili odczytywana jest na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie dopasujesz komunikatu w newsletterze do wymogów mobilnych stracisz potencjalnych klientów.
Ponadto musisz pamiętać o tym, aby:
– Komunikat był krótki, w newsletterze zawrzyj tylko najważniejsze informacje.
– Użyć jednokolumnowego wygląda, jest najłatwiejszy do czytania w mobile’u
– Umieszczać zdjęcia wysokiej jakości, ale nie mogą zbyt nadwyrężać transferu
– Uważać na banery z tekstem, często na smartfonie są nieczytelne, dopasuj ich wielkość do ekranu telefonu
– Przypominać konsumentom, że mają Twój sklep w telefonie – dodaj call to action
Bardzo ciekawą prelekcję na ten temat miał na konferencji Mobile Trends for Marketers Paweł Sala, dyrektor zarządzający FreshMail. Powyższe wskazówki dotyczące konstrukcji maila w mobile znalazły się i w jego prezentacji. Dodatkowo mogliśmy się dowiedzieć, że maila na urządzenia mobile powinien być krótszy niż w desktopie i bardziej zwięzły. A przycisk call to action powinien mieć około 44 pikseli, zaś czcionka w nagłówkach około 22 pikseli, ale on osobiście poleca nawet 30 px. Podobną prezentacje, jaką wygłosił na MT4M, znajdziecie tutaj. Znajduje się w niej dużo więcej praktycznych porad.
2. Twórz dialog z konsumentem – użyj aplikacji mobilnej
Stała komunikacja jest podstawą przywiązania do marki i lojalności konsumenta. Jakość dopasowanych komunikatów będzie dodatkowym atutem. Program lojalnościowy w aplikacji, konkretne bonusy za bycie lojalnym – to się opłaca. Pamiętaj, aby nie przesadzić, aplikację dużo łatwiej odinstalować niż zainstalować.
Kilka podpowiedzi:
– Wysyłaj powiadomienia push, na początku raz w tygodniu, zobacz jak to działa i dopasuj komunikację do Twoich klientów
– Dodawaj nowe informacje, towary, zestawy – content jest bardzo ważny. Niech użytkownik Twojej aplikacji wraca do niej po inspiracje, nowości – przy okazji może coś kupić
– Pozwól konsumentowi wybrać ulubione produkty, podzielić się nimi ze znajomymi czy chociażby dodać do “wish list”.
3. Posiadasz także sklep offline?
Oto kilka wskazówek jak wykorzystać potencjał aplikacji mobilnej:
– Zoptymalizuj geolokalizację sklepu (numer telefonu, godziny otwarcia, adres mobilnej strony internetowej) – pozwól się znaleźć
– Pozwól konsumentom łączyć się z Twoją aplikacją wewnątrz sklepu. Być może będą chcieli kupić konkretny rozmiar, którego nie ma w sklepie. Udostępnij w sklepie wi-fi, zachęć łączących się do pobrania aplikacji i odwiedzenia Twojej strony
– W przyszłości warto także pomyśleć o płatnościach mobilnych
– Połącz program lojalnościowy w sklepie offline i online, żeby lepiej poznać Twoich klientów
Użyj mobile’a do utrzymania relacji z konsumentami, uczyń ich szczęśliwymi, niech poczują się wyjątkowi.
Komentarze:
Comments