Rok 2017 był dla Blika przełomowy

GoMobi.pl

01-02-2018
Rok 2017 był dla Blika przełomowy

Opis:

Dzięki systemowi płatniczemu Blik można korzystając ze smartfona wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. Blik to także jedna z metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności. Dostęp do Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 80 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.

W październiku 2017 roku Blik otrzymał zgodę Prezesa NBP i stał się pierwszym niekartowym schematem płatniczym w Polsce.

Wyniki:

Ubiegły rok był dla Blik najlepszym rokiem w historii, odkąd ruszył on w 2015 roku. W 2017 roku Polacy zrealizowali aż 33 mln transakcji Blikiem, w tym prawie 22 mln płatności w internecie. Było to niemal cztery razy więcej niż w 2016 roku.

Wzrost w dużej mierze zawdzięcza się otwarciu systemu, pierwotnie głównie mobilnego, na płatności w sieci oraz konsekwentnym, budowanym od samego początku, implementacjom systemu. Obecnie z Blika korzysta 6,1 miliona osób – dwa razy więcej niż na koniec 2016 roku.

Wartość transakcji zrealizowanych w 2017 roku przekroczyła 4,5 mld złotych.

 

Komentarze:

Comments

comments