B2B Content Campaign of The Year dla agencji Elephate za kampanię Europejskiego Funduszu Leasingowego
Klient:
Europejski Fundusz Leasingowy
Agencja:
Elephate
Czas trwania kampanii:
listopad 2019 – styczeń 2021
Wykorzystane media:
Prowadzenie bloga firmowego (https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/), stworzenie kampanii digital PR oraz kampanii content marketing.
Cele:
1. Zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP 3 i TOP 10.
2. Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony.
3. Zwiększenie liczby użytkowników z ruchu organicznego.
4. Zwiększenie liczby sesji organicznych na blogu firmowym efl.pl.
5. Uzyskanie zewnętrznych linków przychodzących oraz wzmianek na temat marki poprzez kampanie digital PR – co najmniej 180 publikacji i 70 linków z 3 kampanii.
Strategia:
1. Zaproponowanie działań on-page oraz off-page.
2. Wstępny research słów kluczowych i audyt treści na blogu oraz audyt stron z opisami ofert.
3. Poprawa starszych treści blogowych (optymalizacja pod kątem SEO).
4. Tworzenie nowych, angażujących treści na blog zgodnie ze strategią komunikacji marki EFL; 4 nowe posty na blogu miesięcznie.
5. Pozyskiwanie linków zewnętrznych wspierających widoczność SEO.
6. Stworzenie 3 kreatywnych kampanii digital PR (raporty treści) i wypromowanie ich wśród dziennikarzy za pośrednictwem e-maili.
7. Regularne monitorowanie skuteczności i wyników kampanii.
Działania:
Wstępne działania wdrożeniowe:
1. Przeprowadzenie dokładnego i szczegółowego researchu słów kluczowych.
2. Stworzenie listy kreatywnych pomysłów na nowe treści na blogu, które byłyby zarówno angażujące dla użytkowników, jak i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.
Regularne aktywności:
1. Opracowywanie 4 nowych artykułów miesięcznie na temat: leasingu samochodów, porad biznesowych, motoryzacji i finansów firmowych.
2. Stopniowa optymalizacja wcześniejszych wpisów blogowych pod kątem słów kluczowych, zapewnienie odpowiednich linków wewnętrznych, uzupełnienie o grafikę oraz dopracowanie brakujących lub nieaktualnych treści.
3. Kampanie digital PR:
– Na okres współpracy zaproponowaliśmy przeprowadzenie 3 kampanii digital PR (raportów merytorycznych) w celu pozyskania wartościowych linków zewnętrznych wspierających widoczność oraz wzmianek o marce w mediach.
– Wszystkie raporty były promowane organicznie, poprzez e-maile do dziennikarzy i blogerów z internetowych platform medialnych (portale ogólne i newsowe, magazyny motoryzacyjne, biznesowe i finansowe).
Kampania 1: Z czym kojarzymy marki samochodów? (styczeń 2020)
Raport oparliśmy na ankiecie internetowej. Poprosiliśmy respondentów o wskazanie maksymalnie trzech marek, z którymi kojarzą im się określone cechy. Zapytaliśmy m.in. o skojarzenia z niezawodnością, bezpieczeństwem, elegancją, komfortem, szybkością jazdy i nowoczesnością.
https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/artykuly/cechy-marek-samochodowych/
Kampania 2: Jak postrzegają samochody różne pokolenia? (czerwiec 2020)
Kampania została oparta na wynikach ankiety internetowej, którą wypełniło 1320 uczestników z całej Polski. Odpowiedzi respondentów podzieliliśmy według wieku, wyróżniając przedstawicieli różnych pokoleń.
Zapytaliśmy uczestników m.in. o preferencje dotyczące samochodów, ich wymarzone auto, a także o wpływ samochodów na środowisko i ekologię.
https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/artykuly/samochody-i-pokolenia/
Kampania 3: Przyszłość paliw i paliwa przyszłości (październik 2020)
Kampania została oparta na dostępnych badaniach, źródłach zewnętrznych oraz wiarygodnych danych statystycznych, dotyczących przyszłości branży paliwowej w kontekście samochodów elektrycznych.
Poprosiliśmy o opinie ekspertów branżowych, uzupełniliśmy raport o infografiki i opublikowaliśmy jako atrakcyjny e-book.
https://efl.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_paliwa_EFL-2.pdf
Wyniki:
Osiągnięce zamierzonego celu – EFL w TOP 3 keywords (wzrost o 148%)
EFL w TOP 10 keywords (wzrost o 181%)
Jakie wyniki udało nam sie jeszcze osiągnąć?
1. Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony w 2020 (w porównaniu z 2019).
2. Zwiększenie liczby użytkowników pochodzących z ruchu organicznego o 90% (dane dla grudnia 2020, w porównaniu do grudnia 2019).
3. Uzyskanie 224 publikacji w mediach oraz 110 linków przychodzących.
4. Porównanie liczby słów kluczowych w TOP 10 w ostatnich latach dla domeny EFL.PL i wybranych konkurentów.
Nagrody:
W konkursie European Content Awards 2021 zdobyliśmy za tę kampanię statuetkę w kategorii B2B Content Campaign of The Year. Elephate było jedyną polską wyróżnioną kampanią w tym międzynarodowym konkursie.
Komentarz:
Złożony charakter naszej strategii content marketingowej dla EFL, składającej się z działań na stronie i poza nią (on-page oraz off-page), umożliwił nam dotarcie do odbiorców naszego klienta za pomocą starannie dobranych treści.
Po zwiększeniu liczby sesji na blogu firmowym i ogólnej liczby użytkowników z ruchu organicznego na całej stronie udało nam się znacznie przekroczyć nasze cele. Trzy kampanie digital PR wygenerowały szerokie zaangażowanie w postaci 224 publikacji i 110 wartościowych linków w mediach.
Wyniki są świadectwem zarówno sukcesu naszej strategii, jak i fachowości w jej realizacji, które stają się tym bardziej imponujące, gdy weźmie się pod uwagę trudną niszę finansową, w jakiej działa nasz klient.
Autor
Alicja Kubów, PR & communication specialist, agencja Elephate
Komentarze:
Comments