B2B Content Campaign of The Year dla agencji Elephate za kampanię Europejskiego Funduszu Leasingowego

Alicja Kubów

20-04-2021
B2B Content Campaign of The Year dla agencji Elephate za kampanię Europejskiego Funduszu Leasingowego

Klient:

Europejski Fundusz Leasingowy

Agencja:

Elephate

Czas trwania kampanii:

listopad 2019 – styczeń 2021

Wykorzystane media:

Prowadzenie bloga firmowego (https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/), stworzenie kampanii digital PR oraz kampanii content marketing.

Cele:

1. Zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP 3 i TOP 10.

2. Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony.

3. Zwiększenie liczby użytkowników z ruchu organicznego.

4. Zwiększenie liczby sesji organicznych na blogu firmowym efl.pl.

5. Uzyskanie zewnętrznych linków przychodzących oraz wzmianek na temat marki poprzez kampanie digital PR – co najmniej 180 publikacji i 70 linków z 3 kampanii.

Strategia:

1. Zaproponowanie działań on-page oraz off-page.

2. Wstępny research słów kluczowych i audyt treści na blogu oraz audyt stron z opisami ofert.

3. Poprawa starszych treści blogowych (optymalizacja pod kątem SEO).

4. Tworzenie nowych, angażujących treści na blog zgodnie ze strategią komunikacji marki EFL; 4 nowe posty na blogu miesięcznie.

5. Pozyskiwanie linków zewnętrznych wspierających widoczność SEO.

6. Stworzenie 3 kreatywnych kampanii digital PR (raporty treści) i wypromowanie ich wśród dziennikarzy za pośrednictwem e-maili.

7. Regularne monitorowanie skuteczności i wyników kampanii.

Działania:

Wstępne działania wdrożeniowe:

1. Przeprowadzenie dokładnego i szczegółowego researchu słów kluczowych.

2. Stworzenie listy kreatywnych pomysłów na nowe treści na blogu, które byłyby zarówno angażujące dla użytkowników, jak i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.

Regularne aktywności:

1. Opracowywanie 4 nowych artykułów miesięcznie na temat: leasingu samochodów, porad biznesowych, motoryzacji i finansów firmowych.

2. Stopniowa optymalizacja wcześniejszych wpisów blogowych pod kątem słów kluczowych, zapewnienie odpowiednich linków wewnętrznych, uzupełnienie o grafikę oraz dopracowanie brakujących lub nieaktualnych treści.

3. Kampanie digital PR:

– Na okres współpracy zaproponowaliśmy przeprowadzenie 3 kampanii digital PR (raportów merytorycznych) w celu pozyskania wartościowych linków zewnętrznych wspierających widoczność oraz wzmianek o marce w mediach.

– Wszystkie raporty były promowane organicznie, poprzez e-maile do dziennikarzy i blogerów z internetowych platform medialnych (portale ogólne i newsowe, magazyny motoryzacyjne, biznesowe i finansowe).

Kampania 1: Z czym kojarzymy marki samochodów? (styczeń 2020)

Raport oparliśmy na ankiecie internetowej. Poprosiliśmy respondentów o wskazanie maksymalnie trzech marek, z którymi kojarzą im się określone cechy. Zapytaliśmy m.in. o skojarzenia z niezawodnością, bezpieczeństwem, elegancją, komfortem, szybkością jazdy i nowoczesnością.

https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/artykuly/cechy-marek-samochodowych/

Kampania 2: Jak postrzegają samochody różne pokolenia? (czerwiec 2020)

Kampania została oparta na wynikach ankiety internetowej, którą wypełniło 1320 uczestników z całej Polski. Odpowiedzi respondentów podzieliliśmy według wieku, wyróżniając przedstawicieli różnych pokoleń.

Zapytaliśmy uczestników m.in. o preferencje dotyczące samochodów, ich wymarzone auto, a także o wpływ samochodów na środowisko i ekologię.

https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/artykuly/samochody-i-pokolenia/

Kampania 3: Przyszłość paliw i paliwa przyszłości (październik 2020)

Kampania została oparta na dostępnych badaniach, źródłach zewnętrznych oraz wiarygodnych danych statystycznych, dotyczących przyszłości branży paliwowej w kontekście samochodów elektrycznych.

Poprosiliśmy o opinie ekspertów branżowych, uzupełniliśmy raport o infografiki i opublikowaliśmy jako atrakcyjny e-book.

https://efl.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_paliwa_EFL-2.pdf

Wyniki:

Osiągnięce zamierzonego celu – EFL w TOP 3 keywords (wzrost o 148%) 

EFL w TOP 10 keywords (wzrost o 181%)

Jakie wyniki udało nam sie jeszcze osiągnąć?

1. Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony w 2020 (w porównaniu z 2019).

2. Zwiększenie liczby użytkowników pochodzących z ruchu organicznego o 90% (dane dla grudnia 2020, w porównaniu do grudnia 2019).

3. Uzyskanie 224 publikacji w mediach oraz 110 linków przychodzących.

4. Porównanie liczby słów kluczowych w TOP 10 w ostatnich latach dla domeny EFL.PL i wybranych konkurentów.

Nagrody:

W konkursie European Content Awards 2021 zdobyliśmy za tę kampanię statuetkę w kategorii B2B Content Campaign of The Year. Elephate było jedyną polską wyróżnioną kampanią w tym międzynarodowym konkursie.

Komentarz:

Złożony charakter naszej strategii content marketingowej dla EFL, składającej się z działań na stronie i poza nią (on-page oraz off-page), umożliwił nam dotarcie do odbiorców naszego klienta za pomocą starannie dobranych treści.

Po zwiększeniu liczby sesji na blogu firmowym i ogólnej liczby użytkowników z ruchu organicznego na całej stronie udało nam się znacznie przekroczyć nasze cele. Trzy kampanie digital PR wygenerowały szerokie zaangażowanie w postaci 224 publikacji i 110 wartościowych linków w mediach.

Wyniki są świadectwem zarówno sukcesu naszej strategii, jak i fachowości w jej realizacji, które stają się tym bardziej imponujące, gdy weźmie się pod uwagę trudną niszę finansową, w jakiej działa nasz klient.

Autor

Alicja Kubów, PR & communication specialist, agencja Elephate

 

Komentarze:

Comments

comments