„Bank zielonych zmian” – odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego na przykładzie BNP Paribas Bank
W kwietniu 2019 roku BNP Paribas zainaugurował program “Bank zielonych zmian”, który agreguje wszystkie dotychczasowe działania organizacji na rzecz wspierania działań proklimatycznych.
Program składa się z wewnętrznej kampanii edukacyjnej kierowanej do pracowników wszystkich obszarów Banku, realnych zmian w funkcjonowaniu organizacji (tzw. eko-usprawnień) oraz rozwoju oferty proekologicznych produktów i usług.
I edycja kampanii – “Odpowiedzialne zużycie zasobów”
W kwietniu 2019 roku, spotkaniem z Katarzyną Wągrowską, autorką książki “Życie Zero Waste” i bloga ograniczamsie.com, BNP Paribas zainaugurował I edycję kampanii edukacyjnej, kierowanej do wszystkich pracowników oraz ich najbliższych.
Od tego czasu, w każdym miesiącu pracownicy Banku otrzymują dawkę ekologicznej wiedzy – wskazówki i gotowe rozwiązania pomagające żyć w zgodnie z naszą planetą. Poziom swojej wiedzy mogą regularnie sprawdzać w ramach quizów tematycznych.W ramach kampanii powstała także specjalna strona w wewnętrznym intranecie – skarbnica wiedzy o ekologii dla pracowników.
Aby utrwalać eko-postawy Bank zachęca ich również do podejmowania comiesięcznych eko-wyzwań i dzielenia się swoimi pomysłami i osiągnięciami.
W I edycji programu pracownicy zgłosili około 50 pomysłów na ekologiczne usprawnienia w działaniu organizacji. Wszystkie rozstały rozpatrzone i przekazane do odpowiednich jednostek, a część już została wdrożona.
II edycja kampanii – “Odpowiedzialna konsumpcja i zrównoważony styl życia”
W kwietniu 2020 roku BNP Paribas rozpoczął II edycję kampanii edukacyjnej “Bank zielonych zmian”. Tematem przewodnim kampanii jest odpowiedzialna konsumpcja i zrównoważony styl życia. W ramach kampanii podjęte zostaną różnorodne tematy m.in.: wpływ pandemii na środowisko naturalne, zrównoważone rolnictwo i produkcja żywności, odpowiedzialne zakupy oraz eko-mobilność.
Inne akcje BNP Paribas Bank w ramach kampanii edukacyjnej “Bank zielonych zmian”
„Załączmy nasze miasta” – pracownicy-wolontariusze Banku BNP Paribas we współpracy z Fundacją Łąka, na osiedlu Jazdów w Warszawie oraz na Błoniach Mogilskich w Krakowie zasiali łąki kwietne. W październiku 2019 roku posiali łąkę w okolicach Centrum Operacyjnego Banku w Rudzie Śląskiej.,
#TrashChallenge – pracownicy banku wraz z bliskimi wzięli udział w piknikach edukacyjnych oraz wspólnie posprzątali zanieczyszczone tereny w 8 lokalizacjach w Polsce.
“Bank zielonych zmian” – projekt zrealizowany dla BNP Paribas Bank przez Publicis, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View, VMLY&R Poland i Feeders Agency otrzymał srebrną statuetkę konkursu MIXX Awards 2020 w kategorii “Cross Media Integration”.
Inne działania proekologiczne BNP Paribas
1. Sukcesywne ograniczania plastiku. Z platform zakupowych wycofano możliwość zamówienia jednorazowych, plastikowych kubków, sztućców, talerzy oraz napojów w plastikowych butelkach, a centrale, centra biznesowe i oddziały wyposażono w dystrybutory z wodą, karafki i szklanki.
2. Wprowadzanie aut hybrydowych do floty samochodowej. Do końca 2020 roku we flocie będzie 170 samochodów z napędami ekologicznymi).
3. Bank zachęca pracowników do carpoolingu i carsharingu.
4. Od czerwca 2017 roku na dachu biurowca Centrali Banku przy ul. Kasprzaka w Warszawie w trzech ulach mieszkają pszczoły miodne. W 2019 roku kolejna pasieka złożona z sześciu uli powstała w Rudzie Śląskiej.
5. Dzięki finansowaniu banku, ponad 10 tysięcy gospodarstw domowych korzysta z paneli fotowoltaicznych. W 2019 roku BNP Paribas aż siedmiokrotnie zwiększył środki przeznaczone na finansowanie OZE i projektów wspierających efektywność energetyczną.
Komentarze:
Comments