Big Data pomogła zapewnić Wrocławiowi 1. miejsce w konkursie European Best Destination 2018

Łukasz Kłosowski

24-04-2018
Big Data pomogła zapewnić Wrocławiowi 1. miejsce w konkursie European Best Destination 2018

Marketer/Klient:

Miasto Wrocław

Agencja:

Brand Bridge

Audience Network – zakup mediów oraz targetowanie reklam

Czas trwania kampanii:

Kampania wystartowała 26 stycznia i trwała do 8 lutego 2018 roku czyli do dnia zakończenie głosowania.

Wykorzystane media:

Działania prowadzone były na mobile i desktop. Na działania standardowe składały się: geotrapping, dane behawioralne, retargeting, Google Adwords GDN. Działania reklamowe prowadzone były także w social mediach. Wykorzystano formaty Facebook Dispaly oraz Facebook Karuzela.

Cel:

Osiągnięcie jak najlepszego rezultatu w prestiżowym konkursie European Best Destination 2018.

Opis:

European Best Destination jest międzynarodową organizacją z siedzibą w Brukseli, która zajmuje się promocją kultury i turystyki w Europie. Co roku organizuje konkurs na najpopularniejsze miasto turystyczne. W 2018 roku w plebiscycie o ten tytuł ubiegał się także Wrocław. Głosowanie online internautów w sumie trwało przez trzy tygodnie. Aby pomóc Wrocławiowi w zdobyciu jak największej liczby głosów, działania wsparto kampanią reklamową.

Zespół Audience Network przeprowadził dokładną analizę profili osób odwiedzających serwisy wroclaw.pl oraz visitwroclaw.eu. Agencja specjalizująca się w data consultingu, będąca częścią grupy Cloud Technologies, zdiagnozowała w ten sposób najlepiej konwertujących internautów i na podstawie utworzonych profili behawioralnych precyzyjnie określiła grupę docelową, do której skierowała internetową kampanię reklamową.

Na podstawie analizy utworzono specjalny segment look-alike. Zawierał on profile osób o cechach najbardziej zbliżonych do określonej grupy docelowej, którym następnie wyświetlano reklamę w modelu programmatic buying.

Kampania objęła również retargeting osób odwiedzających wrocławskie profile wroclaw.pl oraz visitwroclaw.eu, targetowanie behawioralne, działania na Facebooku oraz targetowanie wykorzystujące geotrapping, czyli kierowanie reklam do osób przebywających w konkretnej lokalizacji. Banery wyświetlane były internautom, którzy w danej chwili znajdowali się w konkretnych punktach użyteczności publicznej we Wrocławiu: na rynku miasta, dworcu, lotnisku lub w galeriach handlowych.

Targetowano także do Wrocławian przebywających za granicą, co okazało się bardzo skuteczne.

Wyniki:

Wrocław zdobył w sumie 41 148 głosów, co pozwoliło na zajęcie 1. miejsca w konkursie. Wyprzedził hiszpańskie Bilbao o prawie 1 500 głosów. W głosowaniu wyprzedził także Pragę, Paryż, Barcelonę i Amsterdam.

Kampania przyczyniła się do 27 547 oddanych głosów na Wrocław.

Obrana strategia okazała się być wyjątkowo skuteczna, o czym świadczy współczynnik konwersji przekraczający 60%. Co ciekawe działania targetowane do Wrocławiaków, którzy w trakcie głosowania przebywali za granicą, przyniosło bardzo dobry skutek. W tej grupie celowej osiągnęło 46,3% wszystkich świadczeń. Wskaźnik konwersji w tym kanale wyniósł ponad 51%.

 

Komentarze:

Comments

comments