Drive-to-Store w aplikacji Blix: 76,88% konsumentów pojawiło się w sklepach
Marketer/Klient:
Producent chemii gospodarczej (kategoria: detergenty)
Agencja:
Grupa Blix / Proxi.cloud
Czas trwania kampanii (akcji):
18-30.11.2019 r.
Wykorzystane media:
Natywny format AdInsert Plus w aplikacji Blix, wyświetlany między stronami gazetek wybranych sieci handlowych.
Cel:
Zasięgowe dotarcie do konsumentów planujących zakupy w 3 wybranych sieciach handlowych. Zmierzenie konwersji z dodania produktu do listy zakupów w Blix na wizyty w sklepach stacjonarnych.
Dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów planujących zakupy w sieciach handlowych, wsparte funkcją call to action, umożliwiającą dodanie produktu do listy zakupów. Analiza Drive-to-Store konwersji z dodania produktu do listy zakupowej na wizytę w sklepie oraz badanie ścieżki zakupowej klienta.
Opis:
W celu realizacji kampanii klient określił kluczowe dla siebie krajowe sieci handlowe, w których obowiązywała promocja na asortyment kapsułek do prania. Następnie między stronami wybranych gazetek promocyjnych w aplikacji Blix został wykorzystany format AdInsert Plus z opcją dodania promowanego produktu do listy zakupów. Konsumenci, którzy dodali produkt do listy, a nie odznaczyli go jako „kupiony” na 24 godziny przed końcem promocji, otrzymywali wiadomość push z przypomnieniem o produkcie i propozycją kupienia go w atrakcyjnej cenie.
W kolejnym etapie wykorzystano technologię Drive-to-Store firmy Proxi.cloud oraz model atrybucji, umożliwiający pomiar wizyt w sklepach stacjonarnych klientów zainteresowanych promocją. Dodatkowo poddano analizie behawioralnej ścieżki zakupowe klientów, w tym współodpowiedzialność oraz częstotliwość dokonywania zakupów w określonych sieciach handlowych.
Wyniki:
Wyświetlenia reklamy: 2 071 000
Zasięg: 505 122 unikatowych konsumentów
Capping: 4
Liczba sieci handlowych / gazetek: 3/16
CTR: 3,1%
Kliknięcia z dodaniem produktu do listy zakupów BLIX: 64 201
Odsetek konsumentów, którzy po dodaniu promowanego produktu do listy zakupów pojawili się w sklepach: 76,88%
Komentarz:
– Kampania z wykorzystaniem formatu Adinert Plus osiągnęła przeciętnie o 0,3% wyższy CTR niż średnia dla podobnych kampanii zasięgowych w analogicznym okresie. Kreacje wyróżniała czytelna korzyść dla konsumenta, w postaci promocji cenowej oraz bezpośredni call to action w zakresie możliwości dodania produktu do listy zakupów. Rozbudowany raport Drive-to-Store, zaprezentowany po kampanii, wpłynął na decyzje dotyczące przyszłych działań marketingowych – Marcin Lenkiewicz, Co-Founder at Qpony-BLIX.
Komentarze:
Comments