Geotargetowana kampania formatu audio online na platformie muzycznej RMFON
Marketer/Klient:
Nestlé Polska
Agencja:
Universal McCann
Czas trwania kampanii (akcji):
25.11-23.12.2020
Wykorzystane media:
Radio online – RMFON.PL
Cel:
Promocja sklepiku Nestle przy ulicy Domaniewskiej 32 w Warszawie, który jest jedynym firmowym sklepem marki na mapie Warszawy. Poinformowanie o ofercie i promocjach świątecznych przed Bożym Narodzeniem. Kampania zawężona do Warszawy ze względu na lokalizację punktu.
https://www.nestle.pl/sklep-firmowy-nestle
Opis:
Marka przeprowadziła kampanię odsłonową z wykorzystaniem 30-sekundowego spotu audio na platformie muzycznej RMFON – na stacjach FM (RMF MAXXX i RMF FM) oraz kanałach tematycznych (ponad 100 różnych kanałów).
Emisja odbywała się na desktopach oraz urządzeniach mobilnych (przeglądarki, aplikacja).
Zostały wykorzystane formaty: pre-roll – emisja przed uruchomieniem streamu audio oraz mid-roll w bloku reklamowym na stacjach FM – RMF FM i RMF MAXXX.
Emisja zgodnie z celem kampanii była geotargetowana na Warszawę, odbywała się codziennie w godzinach 8:00-22:00. Dodatkowo zostało wykorzystane targetowanie demograficzne na wiek użytkowników 25-54. TOP 5 kanałów z największą liczbą emisji: RMF FM, RMF MAXXX, RMF CLASSIC, RMF w pracy, RMF Święta.
Za produkcję spotu odpowiada Studio RMF, które zajmuje się przygotowaniem kreacji audio do emisji w stacjach radiowych i internecie w Grupie RMF.
Wyniki:
Blisko 488 000 emisji, 186 333 unikalnych użytkowników wygenerowanego zasięgu, wysoki LTR (Listen Trough Ratio – procent pełnych odsłuchań spotu) na poziomie 93,3%.
Komentarz:
Mimo zawężonego targetowania udało się przeprowadzić efektywną kampanię lokalną, która zbudowała wysoki zasięg wykorzystując wciąż mało popularny na polskim rynku format audio online.
Od strony wydawcy kampanię zaplanował i zrealizował zespół RMF Digital.
Komentarze:
Comments