Influencerki i chatbot „BOOBlabla” oswajają kobiety z regularnym badaniem USG piersi

GoMobi.pl

23-01-2019
Influencerki i chatbot „BOOBlabla” oswajają kobiety z regularnym badaniem USG piersi

Marketer/Klient:

Fundacja Rak’n’Roll

Agencja:

DDB&Tribal przy współpracy z Facebook Creative Shop, Moodage, Big Picture, MessengerFox, Gutenberg Networks, Shootme Visual Artists, studio Televisor, Warner Music Poland, Kayax.

Czas trwania kampanii:

Start 15 października 2018 roku w Dzień Zdrowia Piersi. Koniec 15 listopada 2018.

Wykorzystane media:

Influencer marketing, chatbot Messenger.

Cel:

Kampania informacyjna dotycząca diagnostyki raka piersi. Głównym celem kampanii jest oswajanie kobiet z regularnymi badaniami USG, aby stały się one tak powszechne, jak na przykład wizyta u kosmetyczki.

Opis:

W Dzień Zdrowia Piersi Fundacja Rak’n’Roll wystartowała z kampanią informacyjną na temat diagnostyki raka piersi pt. „Coś do nich mam!”. Kampanię podzielono na dwa etapy.

W pierwszym influencerki Jessica Mercedes, Julia Wieniawa, Julia Kuczyńska (Maffashion), Karolina Gilon, Małgorzata Rozenek-Majdan, Ola Hamkało, Zosia Ślotała, Joanna Jabłczyńska, Joanna Horodyńska, Daria Ładocha, Barbara Wrońska, poprzez aplikację dostępną na Messengerze informowały, że korzystają z nowego rewolucyjnego produktu na polskim rynku. Był nim żel, którego wystarczyło użyć raz w roku, aby zachować piękno i potwierdzić zdrowie swoich piersi.

Dostępne były żele na różne rodzaje piersi – duże, małe, “zezowate”, a nawet silikonowe. Influencerki wybrały żele odpowiadające kształtom swoich piersi i udostępniły to w kanałach social media. Następnie zdradziły, że żel tak naprawdę nie jest rewolucyjnym kosmetykiem, a produktem stosowanym powszechnie w gabinetach, gdzie przeprowadza się USG piersi. Tym samym zachęcały do regularnego ich badania.

W drugim etapie kampanii inicjatywa należała już do kobiet. Jedyne, co musiały zrobić, to w wyszukiwarce Messenger znaleźć użytkownika o nazwie „BOOBlabla”. Był nim chatbot, który pomagał dobrać żel do rodzaju piersi oraz kontaktował kobiety z najbliższym gabinetem z tak zwaną Różową Wstążką w celu zapisania na dofinansowane USG piersi.

Wyniki:

Chociaż kampania informacyjna miała trwać miesiąc, 7 tysięcy badań USG dofinansowanych przez głównego partnera akcji AVON Kontra Rak Piersi, rozeszło się w dwa dni.

Kobiety, które nie zdołały skorzystać z darmowej puli badań, mogły wykonać je w regularnej cenie.

Chatbot „BOOBlabla” działa cały czas i ciągle za jego pomocą można zapisać się na komercyjne badanie USG.

 

Komentarze:

Comments

comments