InPost Mobile: 4 miliony użytkowników w ciągu 1,5 roku
Aplikacja InPost Mobile zapewnia stały dostęp do informacji o zamówionych i nadanych paczkach oraz możliwość zarządzania nimi. To usługa InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce. W 2020 roku firma odnotowała 8000 postawionych paczkomatów. Bieżący rok to także czas, kiedy udało się osiągnąć 4 miliony użytkowników, którzy korzystają z aplikacji na Androidzie oraz na iOS.
InPost Mobile umożliwia m.in. dostęp do wszystkich paczek w jednym miejscu, posiada możliwość płatności w aplikacji za paczki zamówione za pobraniem, ma możliwość obserwowania wysłanych paczek, posiada system notyfikacji push oraz ma wbudowaną mapę paczkomatów i punktów InPost.
W jaki sposób udało się osiągnąć ten bardzo dobry wynik?
Liczba pobrań w 2020 roku wzrosła w znacznym stopniu w okresie marzec oraz kwiecień, czyli w pierwszej fali COVID. Wpływ na to miała zaistniała sytuacja, czyli przeniesienie zakupów w znacznej mierze do sieci. Zadziałała też funkcja zdalnego otwierania skrytek dostępna w aplikacji – tak zwany contactless. Pozwala ona na odbieranie przesyłek bez konieczności korzystania z ekranu paczkomatu.
W związku z COVID InPost przyspieszył także start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele.
Aplikacja InPost Mobile w pierwszej wersji pojawiła się w lutym 2019 roku. Dawała wtedy możliwość śledzenia przesyłek, informowała o statusie paczki oraz zawierała mapę paczkomatów. InPost bacznie obserwował komentarze użytkowników i rozwijał aplikację w kierunku, jaki oni sugerowali.
W wersji 2.0 powstała funkcja zdalnego otwierania skrytek oraz wprowadzono popularny w ostatnim czasie w aplikacjach ciemny motyw. Szczególnie funkcja zdalnego otwierania skrytki przypadała użytkownikom do gustu. Zaczęli oni nawet udostępniać zdjęcia i filmy we własnych social mediach, jak otwierają skrytki bezdotykowo.
Ale także zadowoleni byli z funkcji Multiskrytka. Ta z kolei pozwala na odbieranie wielu przesyłek z jednej skrytki paczkomatu, co jest bardzo praktyczne oraz po prostu szybkie.
Na wynik 4 milionów użytkowników zadziałał także system ocen. Jest on bardzo wysoki zarówno w Google Play, jak i w App Store, gdzie średnia ocen wynosi 4,9. Wysokie oceny, pozytywne komentarze oraz wsłuchiwanie się w głos użytkowników sprawiło, że InPost Mobile zyskiwała na popularności i miała coraz więcej pobrań.
W pozyskiwaniu userów wykorzystywane są też kanały własne. Strona WWW InPost, komunikacja statusowa w mailach oraz chatbot.
InPost stale realizuje także działania płatne w marketech: Apple Search Ads oraz Google Ads. Z danych firmy wynika, że dużo lepszą konwersją cieszą się płatne reklamy w sklepie Google Play.
Wykorzystywane są także kampanie płatne w social mediach oraz artykuły sponsorowane (content marketing) w mediach branżowych. Bez tego typu działań ciężko osiągnąć dzisiaj wysoki wynik jakiejkolwiek aplikacji.
Wszystkie powyższe czynniki wpłynęły na to, że w zaledwie 1,5 roku InPost Mobile ma 4 miliony użytkowników i nadal rośnie. Aplikacja mobilna jest zaś częścią strategii go mobile, czyli reorganizacji branży logistycznej w kierunku mobilności.
Komentarze:
Comments