InstaStories w różnych kanałach przełożył się na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w restauracjach McDonald’s
Marketer/Klient:
McDonald’s
Agencja:
Isobar (grupa Dentsu Aegis Network Polska) – strategia, OMD – zakup i planowanie mediów, DDB&tribal – produkcja filmów oraz Studio Filmowe OTO.
Czas trwania kampanii (akcji):
Jesień 2018 rok.
Wykorzystane media:
Instagram, YouTube, Facebook, aplikacja mobilna McDonald’s, TV, kanały VOD, WWW.
Cel:
Dotarcie do grupy millenialsów (konsumenci w wieku 16-24 lata), sprzedaż produktów 2forU, zwiększenie guest count.
Opis:
Cały pomysł akcji opierał się na wykorzystaniu formy komunikacji bliskiej grupie docelowej, czyli InstaStories. Format InstaStories zostały wykorzystany nie tylko na Instagramie, ale również w telewizji, na FB, YT i na pozostałych kanałach komunikacji. Każdego dnia emitowany był nowy spot, połączony z unikalną ofertą produktową, dostępną tylko przez 24 godziny. Innowacją w działaniach reklamowych marki była nowoczesna forma InstaStories, a także sposób przygotowania treści reklamowych – kreacje zostały w całości sfilmowane smartfonem. Spoty „2 for U Stories” można było zobaczyć w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w TV.
Bohaterami krótkich, kilkunastosekundowych filmów była ekipa sześciu młodych przyjaciół oraz trener, którego widzowie mogą pamiętać z poprzednich kampanii 2forU McDonald’s. W samym filmie można było znaleźć również elementy znane użytkownikom Instagrama, np. naklejki, efekt dramatic zoom, GIFy. W trakcie kampanii odbyła się także premiera nowego produktu marki – burgera Fresh Tasty, dostępnego wówczas w promocyjnej cenie za 2 zł.
Wyniki:
Social media:
– 29,1 mln wyświetleń filmów
– zasięg – 3,67 mln osób z TG
Sprzedaż:
– wzrost sprzedaży segmentu o 14,1% YTY
– wzrost guest count (liczba gości restauracji): +3,45%
Wzrost pobrań aplikacji: +55% dziennie
Wzrost liczby uruchomień aplikacji: +111% dziennie
Komentarz:
Najciekawszą obserwacją były znacząco lepsze wyniki (przede wszystkim % obejrzenia) dla materiałów w formacie instastoriesowym w wyświetlanych kanałach innych niż InstaStories. Podczas tej kampanii transfer kreacji między kanałami okazał się strzałem w dziesiątkę – realnie przełożył się na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w restauracjach McDonald’s.
Jakub Leduchowski, Group Account Manager, Isobar (Dentsu Aegis Network Polska)
Ilya Makei, Account Manager, Isobar (Dentsu Aegis Network Polska)
Komentarze:
Comments