InstaStories w różnych kanałach przełożył się na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w restauracjach McDonald’s

GoMobi.pl

31-01-2019
InstaStories w różnych kanałach przełożył się na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w restauracjach McDonald’s

Marketer/Klient:

McDonald’s

Agencja:

Isobar (grupa Dentsu Aegis Network Polska) – strategia, OMD – zakup i planowanie mediów, DDB&tribal – produkcja filmów oraz Studio Filmowe OTO.

Czas trwania kampanii (akcji):

Jesień 2018 rok.

Wykorzystane media:

Instagram, YouTube, Facebook, aplikacja mobilna McDonald’s, TV, kanały VOD, WWW.

Cel:

Dotarcie do grupy millenialsów (konsumenci w wieku 16-24 lata), sprzedaż produktów 2forU, zwiększenie guest count.

Opis:

Cały pomysł akcji opierał się na wykorzystaniu formy komunikacji bliskiej grupie docelowej, czyli InstaStories. Format InstaStories zostały wykorzystany nie tylko na Instagramie, ale również w telewizji, na FB, YT i na pozostałych kanałach komunikacji. Każdego dnia emitowany był nowy spot, połączony z unikalną ofertą produktową, dostępną tylko przez 24 godziny. Innowacją w działaniach reklamowych marki była nowoczesna forma InstaStories, a także sposób przygotowania treści reklamowych – kreacje zostały w całości sfilmowane smartfonem. Spoty „2 for U Stories” można było zobaczyć w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w TV.

Bohaterami krótkich, kilkunastosekundowych filmów była ekipa sześciu młodych przyjaciół oraz trener, którego widzowie mogą pamiętać z poprzednich kampanii 2forU McDonald’s. W samym filmie można było znaleźć również elementy znane użytkownikom Instagrama, np. naklejki, efekt dramatic zoom, GIFy. W trakcie kampanii odbyła się także premiera nowego produktu marki – burgera Fresh Tasty, dostępnego wówczas w promocyjnej cenie za 2 zł. 

Wyniki: 

Social media:

– 29,1 mln wyświetleń filmów

– zasięg – 3,67 mln osób z TG

Sprzedaż:

– wzrost sprzedaży segmentu o 14,1% YTY

– wzrost guest count (liczba gości restauracji): +3,45%

Wzrost pobrań aplikacji: +55% dziennie

Wzrost liczby uruchomień aplikacji: +111% dziennie

Komentarz:

Najciekawszą obserwacją były znacząco lepsze wyniki (przede wszystkim % obejrzenia) dla materiałów w formacie instastoriesowym w wyświetlanych kanałach innych niż InstaStories. Podczas tej kampanii transfer kreacji między kanałami okazał się strzałem w dziesiątkę – realnie przełożył się na wzrost sprzedaży i zwiększenie ruchu w restauracjach McDonald’s.

Jakub Leduchowski, Group Account Manager, Isobar (Dentsu Aegis Network Polska)

Ilya Makei, Account Manager, Isobar (Dentsu Aegis Network Polska) 

 

Komentarze:

Comments

comments