Jak IKO osiągnęło 4 miliony aktywnych aplikacji?

Łukasz Kłosowski

05-11-2019
Jak IKO osiągnęło 4 miliony aktywnych aplikacji?

IKO jest dzisiaj najpopularniejszą bankową aplikacją mobilną i świętuje 4 miliony aktywnych aplikacji. Trend wzrostowy jest bardzo wyraźny – w 2015 roku było to zaledwie 400 000, by rok później osiągnąć 1 milion. W 2017 roku było to 2,1 miliona, a w zeszłym roku 3,1 miliona. Prognoza na koniec tego roku wynosi 4,25 miliona aktywnych aplikacji.

PKO Bank Polski i uruchomił aplikację IKO w 2013 roku. Wtedy usługa miała coś, czego nie mieli inni, a mianowicie płatności mobilne, które później przekształciły się w popularnego dzisiaj BLIKa.

Aplikacja ruszyła pierwotnie na system Android, następnie na iOS. W tym samym roku powstała także wersja na Windows Phone. Dzisiaj aplikacja IKO jest dostępna na trzy platformy. PKO Bank Polski szczyci się tym, że drugi raz z rzędu wygrywa prestiżowy ranking brytyjskiego magazynu Retail Banker International. Oceniane są w nim średnie oceny aplikacji w marketach. Ranking obejmuje sto aplikacji z całego świata, a aplikacja PKO Banku Polskiego ze średnią ocen 4,8 punktów na 5 możliwych wygrywa ten ranking po raz drugi.

W zeszłym roku bank podawał, że liczba logowań do aplikacji mobilnej była wyższa niż do serwisu internetowego iPKO – taki wynik IKO uzyskało w sierpniu 2018 roku. Wtedy to klienci posiadali 2,8 miliona aplikacji, a najpopularniejszymi czynnościami, jakie wykonywali były przelewy, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowe. W 2018 roku mobile w największym banku w Polsce pokonał desktop. Trend ten jest nieodwracalny.

Popularność aplikacji IKO bierze się z dwóch kwestii. PKO BP to najpopularniejszy bank w Polsce z wartością aktywów sięgającą 329 mld zł oraz z liczbą klientów sięgającą 10,8 mln.

Z drugiej strony aplikacja mobilna niezmiennie rozwija się o nowe funkcje. Wśród tych najważniejszych oprócz standardowej obsługi rachunku, są płatności zbliżeniowe z NFC, płatności w sklepach oraz w internecie kodem BLIK oraz czekiem BLIK. Dynamiczny rozwój o nowe funkcje widać w PKO Banku Polskim właśnie w ostatnim czasie. W ciągu ostatniego roku pojawiła się tam mobilna autoryzacja, bilety komunikacyjne oraz ubezpieczenia komunikacyjne, możliwość złożenia wniosku o konto walutowe, o kartę kredytową i zmianę limitu karty kredytowej, wniosek o limit odnawialny oraz zmianę limitu odnawialnego, wniosek o rachunek oszczędnościowy.

W IKO jest praktycznie wszystko, co jest w standardowej bankowości, a w 2020 roku pojawi się kolejna duża zmiana – chatbot, który zaoferuje obsługę rachunku za pomocą głosu. Wszystkie te elementy sprawiają, że IKO jest dzisiaj najpopularniejszą bankową aplikacją mobilną osiągając wynik 4 milionów aktywnych aplikacji.

Co pół sekundy dokonywana jest tam płatność mobilna w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę – prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji.

 

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments