Launch pierwszego całkowicie elektrycznego car-sharingu w Warszawie
Klient:
innogy Polska / innogy go!
Agencja:
Cube Group
Czas trwania kampanii (akcji):
Okres opisywany w case study: 3 kwietnia 2019 r. do 30 kwietnia 2020 r. Kampania trwa nadal.
Wykorzystane media:
Pierwszy etap kampanii to budowanie maksymalnego zasięgu i instalacji aplikacji innogy go! przez Google Universal App Campaign. Ze względu na szerokie dotarcie przy precyzyjnym targetowaniu wykorzystaliśmy Facebook, Instagram i Programmatic.
Na etapie 2 i 3 skupiliśmy się na kanałach pozwalających na precyzyjne wykorzystanie danych o użytkownikach i wykorzystanie kreacji dynamicznych, a także tych najbardziej efektywnych kosztowo. Ograniczyliśmy media mix i rozdzieliliśmy budżet pomiędzy GUAC, Facebook i DV360.
Kanały digital wykorzystane w kampanii: paid search, Google Universal App Campaign, Programmatic, Facebook, Messenger, YouTube, Instagram, mobile in-app banners, native display ads, mailing, powiadomienia push, SMS/MMS, afiliacja, aplikacja własna marki.
Cel:
Cele zostały podzielone na 3 etapy:
1) Maksymalizacja zasięgu i instalacji aplikacji innogy go!
2) Maksymalizacja liczby zarejestrowanych użytkowników.
3) Maksymalizacja liczby przejazdów wśród zarejestrowanych.
Opis:
Kampania była tworzona od zera dla usługi wchodzącej na rynek. Start pierwszego, w pełni elektrycznego car-sharingu w Warszawie to odpowiedź na potrzebę ograniczania smogu i wzrostu świadomości ekonomii współdzielenia. Choć na rynku była duża konkurencja usług przewozowych i car-sharingowych opartych na aplikacji, to Warszawa nie miała jeszcze car-sharingu opartego o samochody elektryczne.
Kluczowym wyzwaniem było przekonanie użytkowników do zmiany wybranej już usługi lub środka komunikacji na nową aplikację.
Efektywna komunikacja bazowała na zainteresowaniach i intencjach użytkowników. Pozyskiwaliśmy dane, by wiedzieć jak najwięcej na temat użytkowników i dla każdej grupy określić jej cel.
Komunikacja zawsze przebiegała w określonym kontekście, by dotrzeć do użytkowników, którzy w danej chwili mogli potrzebować naszej usługi.
Przyglądaliśmy się ścieżce użytkowników, bazując zarówno na online’owych, jak i offline’owych touchpointach, aby dostosowywać story w kampanii, być gotowym na komunikację real-time pasującą do etapu na ścieżce użytkownika i zmieniających się potrzeb.
Za pomocą autorskiego rozwiązania Customer Data Platform (CDP) łączącego dane pochodzące z różnych źródeł i budujące ujednolicone profile użytkowników zebraliśmy dane o zarejestrowanych osobach, o autach i ich lokalizacji, o pogodzie. W ten sposób zbudowaliśmy profile, które posłużyły nam do wydzielenia najbardziej optymalnych segmentów użytkowników, do których kierowaliśmy spersonalizowaną, real-time’ową komunikację dostosowaną do czynników:
– zewnętrznych (pogoda),
– wewnętrznych (dostępność i lokalizacja aut),
– oraz behawioralnych (np. kiedy wypożyczają auto i w jakim celu).
Wcześniej wymienione czynniki decydowały o automatycznym doborze wyświetlanej użytkownikowi kreacji.
Dzięki zebraniu wszystkich danych w jednym miejscu (CDP) ujednolicona komunikacja mogła trafiać do użytkownika poprzez wszystkie możliwe kanały. Dzięki wykorzystaniu danych oraz kreacjom data-driven (spersonalizowane, wielowariacyjne komunikaty real-time) mogliśmy wykorzystać skuteczne algorytmy A.I. DV360 i Facebook.
Poprzez pełną integrację tych elementów cały proces został w pełni zautomatyzowany.
Wyniki:
W ciągu 12 miesięcy wygenerowaliśmy następujące efekty:
1) Instalacje aplikacji: 176% realizacji celu.
2) Rejestracje w aplikacji: 128% realizacji celu.
3) Użytkownicy powracający: 185% realizacji celu.
Komentarz:
Cele ustalone przez klienta w danym okresie miały prowadzić do zbudowania marki wśród użytkowników i wykształcenia w nich nawyków korzystania z usługi innogy go! Usługa na stałe wpisała się w krajobraz Warszawy i zwyczaje mieszkańców, którzy regularnie korzystają z elektrycznych samochodów na minuty.
Nagrody:
Mixx Awards 2020 – srebro oraz brąz
Effie Awards 2020 – srebro
Golden Arrow 2020 – 2 nagrody
Komentarze:
Comments