Mercedes taguje dźwięki. Pierwsza tego typu kampania na świecie

Łukasz Kłosowski

26-02-2013
Mercedes taguje dźwięki. Pierwsza tego typu kampania na świecie

Celem działań komunikacyjnych był launch nowego Mercedesa Klasy A. To auto naszpikowane technologią (m.in. system zapobiegania kolizjom czy aktywny asystent parkowania). Mobile miał podkreślić innowacyjność nowej linii Mercedesa.

Spoty telewizyjne w kampanii nowego modelu Mercedesa wykorzystywały technologię rozpoznawania dźwięku, tzw. voice recognition. Po uruchomieniu aplikacji „Shazam” w czasie emisji spotu, użytkownik zostawał przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa Klasy A na ekranie smartfona lub tabletu. Z poziomu strony miał możliwość zapoznania się z nowym samochodem Klasy A oraz umówienie się na jazdę próbną. Kampania była prowadzona od 17 września do 15 października ubiegłego roku. Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego MEC.

– Tagowanie dźwięków możliwe dzięki aplikacji „Shazam” przeprowadzono po raz pierwszy w Polsce i tej części Europu. Do tej pory podobne kampanie miały miejsce w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii – mówi GoMobi.pl Piotr Adamczyk, w MEC zajmujący się koordynacją wszelkich projektów mobile.

Kampania przeprowadzona została na wszystkich ekranach. Oprócz „ożywienia” spotów telewizyjnych wykorzystano również technologię Augmented Reality w reklamie prasowej. Po uruchomieniu aplikacji „Aurasma” i skierowaniu smartfona lub tabletu na reklamę Mercedesa, na ekranie wyświetlała się prezentacja wideo Nowej Klasy A linkująca do strony mobilnej. W komunikacji marketingowej wykorzystano też kino.

Kampania była powiązana z Facbookiem i YouTubem, gdzie można było zobaczyć wszystkie spoty. W reklamie telewizyjnej wykorzystano jedynie dwa z nich.

– Kampania Mercedesa Klasy A to bez wątpienia kamień milowy na rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Telewizja to najpotężniejsze zasięgowo medium, cały czas jednak brakowało jej interaktywności. Dzięki wykorzystaniu “Shazam” po raz pierwszy mamy możliwość interakcji z reklamą telewizyjną w czasie rzeczywistym. Dotychczasowy jednokierunkowy komunikat zmieniamy w dialog i wieloekranowe doświadczenie – komentuje Piotr Adamczyk.

Efekty:

– tysiące akcji z wykorzystaniem aplikacji „Shazam”

– 35 proc. wskaźnik zaangażowania użytkownika na poziomie platformy „Shazam”

– PR-owy szum medialny – było to pierwsze na świecie zastosowanie aplikacji w reklamie telewizyjnej

Case study w formie wideo

Wideo ze znacznikiem

Pozostałe filmy towarzyszące kampanii

Komentarze:

Comments

comments