Mobile skutecznie wspierał krakowskie festiwale w zeszłym roku

Łukasz Kłosowski

20-03-2013
Mobile skutecznie wspierał krakowskie festiwale w zeszłym roku

Kraków znany jest ze swoich oryginalnych festiwali mających za zadanie prezentację wysokiej kultury. W 2012 roku pięć z nich wsparto działaniami w mobile. Poniżej case study przygotowane przez Life In Mobile.

Klient:

Krakowskie Biuro Festiwalowe

Agencja:

Life In Mobile

Cel:

Krakowskie Biuro Festiwalowe organizuje corocznie kilkadziesiąt wydarzeń kulturalnych. Ze względu na ich ilość i specyfikę najważniejsze jest dotarcie do wybranej grupy zainteresowanych osób w ściśle określonym czasie. Dotychczasowe rozwiązania: plakaty, ulotki i reklamy w gazetach nadal dobrze się sprawdzają jako źródło informacji. Jednak coraz więcej osób potencjalnie będzie szukać dalszych szczegółów o imprezie przy pomocy swojego telefonu – np. czekając na przystanku, oglądając plakat reklamujący wydarzenie lub spacerując w okolicach Rynku i Kazimierza.

Imprezy, które miały wsparcie mobile to:

9. Festiwal Misteria Paschalia, 5. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, 4. Grolsch ArtBoom Festival, 10. Festiwal Sacrum Profanum oraz 4. edycja Festiwalu Conrada.

Strony mobilne, przykłady:

http://fmf.lim.bz

http://conradfestival.lim.bz

http://misteria.lim.bz

Zakres realizacji:

Naszym zadaniem było ułatwienie zainteresowanym osobom zapoznanie się z informacjami o wybranych festiwalach. Założyliśmy, że mobile będzie doskonałym uzupełnieniem już istniejących form promocji wydarzeń. Impuls do sprawdzenia może pojawić się zawsze i wszędzie, a mobile daje możliwości, aby sprawdzić gdzie, kiedy i co się dzieje. Użytkownicy odwiedzające serwis festiwalu na komputerze widzieli zwykłą stronę, a korzystający z telefonu byli przekierowani na stronę przystosowaną do mobile i widoczną na każdym telefonie w doskonałej jakości dzięki wykorzystaniu technologii SceenOne. Dodatkowo serwisy mobilne były zintegrowane z innymi puntkami w sieci np. dedykowaną stacją w serwisie rmfon.pl, lastfm.pl, profilami na Facebooku, YouTube i Flickr.

Statystyki dla pięciu fastiwali

– 80 tys. odsłon stron mobilnych

– 32,5 tys. użytkowników

– ponad 2 tys. skanów kodów QR, co przy najlepszych festiwalach daje ponad 10 proc. wejść na stronę mobilną z kodów umieszczonych na plakatach i w reklamach prasowych.

W sumie urządzenia mobilne wygenerowały ponad 20 proc. wszystkich odsłon serwisów festiwalowych.

 

Komentarze:

Comments

comments