Monitoring internetu i automatyzacja obsługi klienta zwiększyły sprzedaż w Mobile Vikings o 70%

GoMobi.pl

10-09-2021
Monitoring internetu i automatyzacja obsługi klienta zwiększyły sprzedaż w Mobile Vikings o 70%

Klient:

Mobile Vikings

Agencja: 

SentiOne

Czas trwania kampanii:

Działania trwają od marca 2020 roku i są kontynuowane w 2021 roku.

Wykorzystane media: 

Online i mobile

Cel:

Zwiększenie zasięgu informacji o Mobile Vikings w sieci.

Opis:

Mobile Vikings to operator komórkowy, którego oferta obejmuje usługi telekomunikacyjne na kartę oraz internet mobilny. Nie reklamuje się za pomocą tradycyjnych mediów masowych, jak telewizja, a jego aktywność marketingowa i sprzedażowa ogranicza się niemal w całości do kanałów online.

W związku z tym nietypowym jak na nasze realia modelem biznesowym firma stanęła przed wyzwaniem, jakim było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i zwiększenie rozpoznawalności marki. Dlatego zdecydowała się na skorzystanie z usług SentiOne, polskiej firmy wspierającej marki w monitoringu internetu i automatyzacji obsługi klienta z użyciem algorytmów zaawansowanej sztucznej inteligencji.

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika rozumienia języka naturalnego rozpoznają one intencje autorów wypowiedzi z trafnością na poziomie 96% i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi.

Mobile Vikings, którego siedziba mieści się we Wrocławiu, postanowiło skoncentrować się na lokalnych działaniach charytatywnych i proekologicznych. Firma m.in. adoptowała wilka z wrocławskiego ZOO, sfinansowała zakup testów na COVID-19 dla Wrocławskiego Hospicjum Bonifratrów i wsparła pierwsze polskie schronisko dla koni TARA.

Z kolei specjalny projekt Viking Support stworzony na czas pandemii miał na celu pomóc w walce z koronawirusem. Wykorzystano help desk firmy, by zorganizować infolinię dla osób, które potrzebowały pomocy w codziennych sprawach, jak zakupy czy wyprowadzenie psa w trakcie przebywania na kwarantannie. Wsparcie nieśli wolontariusze z różnych organizacji, a nierzadko sami pracownicy Mobile Vikings.

W czasie lockdownów zorganizowali również akcję Virusong, w ramach której zachęcali do nagrywania i udostępniania w social media piosenek o tym, co najbardziej denerwuje ludzi zamkniętych w domach, by pomóc im rozładować negatywne emocje i uświadomić, że nie są w nich osamotnieni. Reakcje i komentarze internautów na działania firmy były cały czas monitorowane, a kolejne zaplanowane akcje na bieżąco modyfikowano w oparciu o efekty dotychczasowych.

Wyniki:

Bieżący monitoring reakcji na działania firmy przyniósł błyskawiczne efekty. W porównaniu do 12 miesięcy przed jego wprowadzeniem miesięczne zasięgi Mobile Vikings wzrosły średnio o 300%, a miesięczna sprzedaż o 70%.

 

Komentarze:

Comments

comments