Nokia NFC darmowy bilet do kina. Perfekcyjne wykorzystanie NFC

Łukasz Kłosowski

18-03-2013
Nokia NFC darmowy bilet do kina. Perfekcyjne wykorzystanie NFC

Case study przełomowej akcji z wykorzystaniem urządzeń posiadających NFC (Near Field Communication). Technologia komunikacyjna krótkiego zasięgu pozwalała tu zdobyć darmowy bilet na seans filmowy. Autor tego case’a – firma Nokia – pokazała, że NFC to nie tylko miły dodatek do smartfona, ale również przydatne narzędzie komunikacji marketingowej.

Realizator:

Wunderman Polska

Czas i miejsce:

25.10 – 31.10.2012; Multikino Złote Tarasy Warszawa

Cel:

Akcja z darmowymi biletami była pierwszą tego typu akcją w Polsce. Podstawowym założeniem było rozpoczęcie propagowania technologii NFC oraz pokazanie jej prostoty zastosowania. Poprzez edukowanie konsumentów w czasie trwania akcji, pokazaliśmy, iż NFC jest technologią jutra przenoszącą w świat mobilny zwykłe czynności.

Mechanika:

W pierwszej kolejności uczestnik przykładał telefon do wyraźnie oznaczonego na plakatach miejsca z tagiem NFC. Tag NFC kierował na stronę mobilną, na której należało wpisać swój numer telefonu i potwierdzić go. W następnej kolejności uczestnik otrzymywał w czasie rzeczywistym kod biletu na seans w postaci SMS-a. Kod ten pokazywał w kasie i otrzymywał darmowy bilet. Na standach były również kody QR kierujące na stronę mobilną, gdzie uczestnik nieposiadający telefonu z NFC mógł się dowiedzieć, jakie modele Nokia posiadają NFC oraz czym jest technologia NFC.

Statystyki:

– liczba odwiedzin strony mobilnej: 5965

– unikalni odwiedzający: 4772

– zeskanowane kody QR: 250

– wydane bilety: 425

Promocja akcji:

W okresie poprzedzającym akcję w Multikinie miała miejsce kampania mobilna targetowana na telefony z NFC. Wsparciem były own media, aktywności na profilu NokiaPoland na FB jak i na NK oraz mailing do własnej bazy. Zostały przygotowane dwie strony mobilne; jedna, informująca o technologii NFC i modelach Nokia z NFC, oraz druga aktywowana na czas trwania akcji z formularzem do otrzymania biletu. W Multikinie wykorzystano następujące nośniki: standy: duży i małe przy kasach, rzutnik w tunelu oraz screen na plazmach, Hot-Spot Wi-Fi dla osób nieposiadających pakietu danych. Dodatkowo był prezentowany elektroniczny stand z telefonami Nokia z NFC, gdzie uczestnicy testowali NFC. Wraz ze standem przez cały czas trwania akcji w Multikinie byli obecni promotorzy, którzy służyli pomocą z zakresu wiedzy na temat technologii NFC.

Case study w formie wideo
http://www.youtube.com/watch?v=VjEnkY_Umt0

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments