Nowatorskie wykorzystanie digital out of home z mobile
Klient:
Austriacka Informacja Turystyczna
Agencja:
Selectivv i Screen Network
Czas trwania kampanii:
Kampania trwała od 1 do 30 września 2018 roku i obejmowała 35 ekranów DOOH (digital out of home) w 10 miastach.
Wykorzystane media:
Reklama zewnętrzna, reklama mobilna.
Cel:
Wybór Austrii jako miejsca zimowego wypoczynku.
Opis:
To jedna z pierwszych w Polsce kampanii łącząca reklamę mobilną z reklamą zewnętrzną. Na cyfrowych ekranach DOOH były emitowane 10-sekundowe spoty. Piesi, którzy w ciągu dnia znajdowali się w zasięgu ekranu – a tym samym mieli szansę obejrzeć krótki film reklamowy – zobaczyli go następnie w formie rozszerzonej na ekranach swoich smartfonów (kreacje Rich Media). Po kliknięciu w reklamę jej odbiorca był kierowany na stronę z oficjalnym przewodnikiem turystycznym po Austrii.
Informacje o użytkownikach telefonów komórkowych będących w zasięgu wybranych ekranów outdoorowych w momencie wyświetlenia reklamy były zbierane za pomocą usługi Geotrapping. Równocześnie do tej grupy użytkowników realizowana była kampania na ich urządzenia mobilne, bez znaczenia na lokalizację w jakiej w danym momencie się znajdowali. W ramach remarketingu na smartfonach i tabletach użytkownicy mieli możliwość zapoznania się z promowaną ofertą w dogodnym dla nich miejscu: w pracy, w domu czy w innym miejscu w wolnym czasie.
Geotrapping – autorska usługa Selectivv pozwala na wyodrębnienie grupy użytkowników smartfonów i tabletów na podstawie ich położenia w przestrzeni oraz czasie. Umożliwia zebranie danych i analizę użytkowników przebywających w danym czasie w określonym miejscu. Jednocześnie pozwala na targetowanie reklamy na bazie położenia użytkownika danego urządzenia w przeszłości.
Wyniki:
Dane dla Warszawy. W ciągu miesiąca, w okresie, w jakim realizowana była kampania, udało się dotrzeć do 300 tys. użytkowników, którzy znaleźli się w zasięgu nośników DOOH.
Komentarze:
Comments