Orange blog – 280% więcej kliknięć organicznych oraz 770% więcej sesji

GoMobi.pl

22-07-2021
Orange blog – 280% więcej kliknięć organicznych oraz 770% więcej sesji

Jurorzy aż trzech branżowych konkursów docenili i nagrodzili innowacyjną strategię i wyniki biznesowe prowadzonego przez Orange bloga o charakterze poradnikowym. W trakcie roku zanotował on 280% więcej kliknięć z wyników organicznych oraz ponad 770% więcej sesji. Projekt jest realizowany we współpracy z agencją Bluerank.

Nagrody dotyczą projektu rozbudowy Poradnika, realizowanego przez Orange przy wsparciu specjalistów Bluerank od 2020 roku. W tym czasie na blogu opublikowano lub zaktualizowano ponad 200 artykułów, które zgodnie ze strategią Customer Journey, dostosowane zostały do etapów See (nowi użytkownicy), Think (upewnienie w intencji zakupowej), Do (punkcie styku, kiedy klient dokonuje konwersji), Care (powracający klienci i up-selling).

Dzięki temu użytkownicy otrzymali treści dopasowane do ich oczekiwań i potrzeb na każdym etapie procesu decyzyjnego, związanego z poszukiwaniem oferty na usługi telekomunikacyjne, czy zakupem telefonu. Na blogu znaleźć można więc artykuły dotyczące porównania najnowszych modeli smartfonów, recenzje blogerów, rankingi czy nowinki technologiczne.

Projekt realizowany był w oparciu o analizy i dane m.in z Google Analytics. Specjaliści Bluerank wykorzystali przy jego realizacji także swoje autorskie narzędzie reWrite, które bada, które artykuły cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Pozwala ono odpowiedzieć także na tak szczegółowe pytania jak: czy długość tekstu wpływa na ich widoczność w wyszukiwarkach? Jaki rodzaj artykułu ma największy potencjał biznesowy? Czy użytkownicy preferują grafiki, a może content wideo?

Używamy w tym celu modelu atrybucji opartego na łańcuchach Markowa – podejście to pozwala nam na analizowanie dużego zbioru danych, jakim są pełne ścieżki użytkowników, wybieranie poszczególnych touchpointów i prognozowanie ich roli w istniejącej lub potencjalnej konwersji.

Rola content marketingu w dzisiejszych działaniach SEO/SEM

Content marketing i reklama natywna pozwalają na spotykanie użytkownika w różnych mikromomentach oraz odpowiadanie na jego potrzeby również wtedy, gdy nie zostały one jeszcze sprecyzowane. Jest to możliwe między innymi dzięki wykorzystaniu w treściach on-site fraz tak zwanego długiego ogona, poradnikowych, precyzyjnie obrazujących intencję, np. „jaki telefon wybrać” czy „telefon do 1500 zł”. Tego typu frazy są wyszukiwane przez użytkowników nawet 200 tysięcy razy w miesiącu! To prawdziwe morze potrzeb, na które razem z Orange chcieliśmy odpowiedzieć.

Wyniki

Porównując wyniki w 2019 i 2020 roku udało nam się osiągnąć następujące rezultaty:
– 166% więcej fraz w TOP3 wg Ahrefs,
– +773% sesji z naturalnych wyników wyszukiwania wg Google Analytics.
Dodatkowo:
– Użytkownicy odwiedzający Poradnik Orange osiągnęli o 50% większy współczynnik konwersji e‑commerce niż globalny wskaźnik dla serwisu.
– ROAS wg atrybucji w modelu Markowa wyniósł ponad 23 000%.
– Szacowana miesięczna wartość wygenerowanego ruchu wg Ahrefs osiągnęła ponad 45 tysięcy USD.

Nagrody

1. European Search Awards 2021 – nagroda w kategorii Best Use of Content Marketing.

2. Performance Marketing Diamonds CEE 2021 – nagroda w kategorii The most effective sales campaign.

3. Golden Arrow – wyróżnienie w kategorii Data science.

 

Komentarze:

Comments

comments