Pierwsze wdrożenie TWA (Trusted Web Activities) w Polsce
Aby odpowiedzieć na potrzeby użytkowników mobilnych, morele.net, jeden z największych w Polsce sklepów internetowych z elektroniką użytkową, przeprowadził redesign strony mobilnej i desktopowej w sklepach należących do spółki. Jednak obszarem do ulepszenia pozostawała aplikacja mobilna, która nie realizowała założonych celów. Należało poprawić jej wydajność (performance), dlatego firma zwróciła się do e-point.
Cel: poprawa performance aplikacji mobilnej
W odpowiedzi zaproponowano stworzenie nowej aplikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii TWA (Trusted Web Activities). W ten sposób “zapakowano” istniejącą aplikację PWA, tak, aby była dostępna w nowej formie dla użytkowników bezpośrednio z poziomu Google Play Store. Jednocześnie TWA oferuje największą wydajność wśród dostępnych rozwiązań i gwarantuje wygodę korzystania z natywnej aplikacji. To pierwsze takie wdrożenie w Polsce. Projekt trwał zaledwie 2 tygodnie.
Rozwiązanie: TWA
Trusted Web Activities zapewnia główne funkcjonalności aplikacji mobilnych przy znacznie krótszym czasie wytwarzania i mniejszych kosztach.
To technologia opracowana przez Google, która pozwala na “opakowanie” stron internetowych w standardzie PWA (Progressive Web Application) jako aplikacji na Androida. Innymi słowy, to lekki “kontener” na PWA.
Dlaczego wybrano TWA?
– koszty stworzenia takiej aplikacji są dużo niższe, ponieważ nie jest potrzebne zbudowanie aplikacji od początku, a jedynie “opakowuje się” istniejącą stronę WWW;
– projekt trwa krócej i szybko można zobaczyć efekty. W morele.net zajął zalednie 2 tygodnie;
– dzięki zastosowaniu standardów PWA i TWA, aplikacja działa bardzo szybko i płynnie, gwarantując świetne mobile experience.
Pierwsze TWA w Polsce
Ponieważ aplikacja TWA morele.net to pionierski projekt z nową technologią, ściśle współpracowano z Google, twórcą tego standardu, nad jego ulepszaniem.
Audyt i tuning PWA
Zastosowanie TWA wymagało, by strona internetowa morele.net realizowała na wyższym poziomie standard PWA, mierzony Google’owskim benchmarkiem Lighthouse.
Przedtem strona spełniała ten standard w 40%, dlatego wprowadzono serię usprawnień. Najistotniejszym z nich był Service Worker, dzięki któremu kluczowe funkcje strony mogą być dostępne, gdy użytkownik przejdzie w tryb offline. Początkiem współpracy e-point z morele.net był raport z audytu web performance + PWA, który umożliwił trafne zidentyfikowanie elementów do poprawy.
Efekty
Dzięki wprowadzonym zmianom czasy ładowania aplikacji skróciły się średnio o 50%.
Współczynnik konwersji e-commerce w aplikacji jako TWA wzrósł o około 13%.
W 2 miesiące od wdrożenia TWA trend udziału transakcji mobilnych w ogólnym zestawieniu wzrósł o 26% (wcześniej 5%).
Średnia wartość zamówienia w aplikacji wzrosła o 27%.
Obecnie aplikacja jest już dostępna w Google Play, gdzie można ją znaleźć w nowej formie pod adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=at.xtools.morele.net
Komentarze:
Comments