Pierwsze wdrożenie TWA (Trusted Web Activities) w Polsce

GoMobi.pl

07-01-2020
Pierwsze wdrożenie TWA (Trusted Web Activities) w Polsce

Aby odpowiedzieć na potrzeby użytkowników mobilnych, morele.net, jeden z największych w Polsce sklepów internetowych z elektroniką użytkową, przeprowadził redesign strony mobilnej i desktopowej w sklepach należących do spółki. Jednak obszarem do ulepszenia pozostawała aplikacja mobilna, która nie realizowała założonych celów. Należało poprawić jej wydajność (performance), dlatego firma zwróciła się do e-point.

Cel: poprawa performance aplikacji mobilnej

W odpowiedzi zaproponowano stworzenie nowej aplikacji mobilnej z wykorzystaniem technologii TWA (Trusted Web Activities). W ten sposób “zapakowano” istniejącą aplikację PWA, tak, aby była dostępna w nowej formie dla użytkowników bezpośrednio z poziomu Google Play Store. Jednocześnie TWA oferuje największą wydajność wśród dostępnych rozwiązań i gwarantuje wygodę korzystania z natywnej aplikacji. To pierwsze takie wdrożenie w Polsce. Projekt trwał zaledwie 2 tygodnie.

Rozwiązanie: TWA

Trusted Web Activities zapewnia główne funkcjonalności aplikacji mobilnych przy znacznie krótszym czasie wytwarzania i mniejszych kosztach.

To technologia opracowana przez Google, która pozwala na “opakowanie” stron internetowych w standardzie PWA (Progressive Web Application) jako aplikacji na Androida. Innymi słowy, to lekki “kontener” na PWA.

Dlaczego wybrano TWA?

– koszty stworzenia takiej aplikacji są dużo niższe, ponieważ nie jest potrzebne zbudowanie aplikacji od początku, a jedynie “opakowuje się” istniejącą stronę WWW;

– projekt trwa krócej i szybko można zobaczyć efekty. W morele.net zajął zalednie 2 tygodnie;

– dzięki zastosowaniu standardów PWA i TWA, aplikacja działa bardzo szybko i płynnie, gwarantując świetne mobile experience.

Pierwsze TWA w Polsce

Ponieważ aplikacja TWA morele.net to pionierski projekt z nową technologią, ściśle współpracowano z Google, twórcą tego standardu, nad jego ulepszaniem.

Audyt i tuning PWA

Zastosowanie TWA wymagało, by strona internetowa morele.net realizowała na wyższym poziomie standard PWA, mierzony Google’owskim benchmarkiem Lighthouse.

Przedtem strona spełniała ten standard w 40%, dlatego wprowadzono serię usprawnień. Najistotniejszym z nich był Service Worker, dzięki któremu kluczowe funkcje strony mogą być dostępne, gdy użytkownik przejdzie w tryb offline. Początkiem współpracy e-point z morele.net był raport z audytu web performance + PWA, który umożliwił trafne zidentyfikowanie elementów do poprawy.

Efekty

Dzięki wprowadzonym zmianom czasy ładowania aplikacji skróciły się średnio o 50%.

Współczynnik konwersji e-commerce w aplikacji jako TWA wzrósł o około 13%.

W 2 miesiące od wdrożenia TWA trend udziału transakcji mobilnych w ogólnym zestawieniu wzrósł o 26% (wcześniej 5%).

Średnia wartość zamówienia w aplikacji wzrosła o 27%.

Obecnie aplikacja jest już dostępna w Google Play, gdzie można ją znaleźć w nowej formie pod adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=at.xtools.morele.net

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments