Pionierska kampania Atopik Polska z wykorzystaniem Display Chat Bota

GoMobi.pl

05-03-2020
Pionierska kampania Atopik Polska z wykorzystaniem Display Chat Bota

Marketer/Klient:

Atopik Polska

Agencja:

Open Mobi

Czas trwania kampanii (akcji):

18-22.02.2020

Wykorzystane media:

Online, mobile

Cel: 

Atopik to wegańskie kosmetyki naturalne do skóry wrażliwej. Celem wyznaczonym przez klienta było przeprowadzenie kampanii online podnoszącej świadomość marki i generującej sprzedaż wybranego produktu. 

Kampania była jednocześnie testem możliwości i zaangażowania użytkowników w ramach nowego, autorskiego formatu reklamowego agencji – Display Chat Bot. 

Opis: 

W dobie rozwoju szybkiego internetu oraz social mediów konsumenci przyzwyczajeni są do otrzymywania informacji tu i teraz. Również od marek oczekują możliwości kontaktu w sposób łatwy, szybki i wygodny, do jakiego przywykli, korzystając z komunikatorów i aplikacji typu chat. Reklamodawcom zależy natomiast na dotarciu ze swoją ofertą do wybranych grup konsumentów, do czego wykorzystują m.in. targetowanie demograficzne oraz zainteresowania grup odbiorców.

A gdyby połączyć możliwości, jakie daje kampania display z funkcjonalnością komunikatorów? Tak powstał autorski produkt – Display Chat Bot. Jako pierwszy łączący w sobie zalety reklamy online, m.in. możliwość targetowania, dostosowania formatu do emisji na urządzeniach mobilnych i desktopowych, różnorodność kreacji, bezpośrednie przekierowanie na landing page, z funkcjonalnością chat bota – czyli skróceniem dystansu między konsumentem, a marką, szybkim udzielaniem informacji, poprowadzeniem określoną ścieżką zakupową.

Użytkownik widzi przyciągającą uwagę kreację, a dostępny w niej komunikator przybliża mu produkt lub usługę i w razie zainteresowania przesyła link umożliwiający dokonanie zakupu.

Wyniki:

Pionierska kreacja i kampania z wykorzystaniem nowego formatu w ciągu 5 dni uzyskała ponad 500 tys. wyświetleń, ponad 20 tys. kliknięć, CTR 4,02% oraz ponad 10 tys. interakcji z botem. 

Był to udany debiut innowacyjnego formatu reklamowego, a opracowana technologia pozwala na zaadaptowanie rozwiązania w kolejnych kampaniach z innymi klientami – ich produktami i usługami.

 

Komentarze:

Comments

comments