Programmatic Guaranteed Audio umożliwił inFaktowi precyzyjne dotarcie do wyselekcjonowanych odbiorców

GoMobi.pl

09-10-2023
Programmatic Guaranteed Audio umożliwił inFaktowi precyzyjne dotarcie do wyselekcjonowanych odbiorców

Zrealizowana przez Grupę RMF kampania digital audio dla biura rachunkowego inFakt została oficjalnym case study Google’a – był to pierwszy przykład kampanii dotyczącej programmatic audio z Europy Środkowo-Wschodniej wyróżniony i doceniony w ten sposób.

inFakt, firma świadcząca usługi finansowe dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w zakresie księgowości, podatków i zakładania spółek, planowała kontynuację i poszerzenie kampanii nastawionej na zwiększenie świadomości marki. Wykorzystując kanały online i offline, inFakt chciał dotrzeć do przedsiębiorców i kadry zarządzającej na niższych etapach lejka marketingowego.

Wykorzystanie istniejących relacji i platform

Jako lider reklamy zarówno na rynkach reklamy radiowej, jak i audio online oraz największy nadawca radiowy w Polsce (z ponad 10 milionami słuchaczy dziennie), Grupa RMF była w stanie zaoferować pełną gamę standardowych i niestandardowych rozwiązań, z których mógł skorzystać inFakt. Jedną z nich była obecność na platformie muzycznej RMF ON, która oferuje słuchaczom ponad 100 tematycznych kanałów radiowych (poświęconych m.in. konkretnym gatunkom muzycznym czy artystom) oraz dostęp do najpopularniejszych podcastów – realizowanych zarówno przez dziennikarzy Grupy RMF, jak i zewnętrznych producentów. RMF ON okazał się idealną przestrzenią dla inFaktu i zwiększenia rozpoznawalności marki. 

Aby osiągnąć swoje cele, inFakt nawiązał współpracę z Grupą RMF i zrealizował kampanię przy zastosowaniu platformy zakupowej DV360 i ad serwera Google Ad Manager. 

Wykorzystując swoje doświadczenie z kampanii telewizyjnych (łączących bezpośredni zakup spotów reklamowych z programmatic buying na platformach VOD), inFakt włączył do swojego media miksu kampanię w modelu Programmatic Guaranteed (PG) Audio.

Segmentacja grupy docelowej i targetowanie demograficzne zostały zdefiniowane przy użyciu danych z platformy DMP Grupy RMF. Emisja odbywała się na stronie RMFon.pl w formie 30-sekundowych pre-rolli audio (przed włączeniem streamu kanału internetowego). W celu określenia sukcesu kampanii monitorowane były takie wskaźniki, jak zasięg, konwersja i współczynnik słuchalności (LTR).

Dostarczanie przekazu do kluczowych odbiorców

Programmatic Guaranteed Audio umożliwił inFaktowi precyzyjne dotarcie do wyselekcjonowanych odbiorców. Kampania audio online przewyższyła inne tego typu aż o 30% oraz zwiększyła ogólny zasięg kampanii przy użyciu kanału, który nie jest tak bardzo podatny na blokowanie reklam.

„Synergia działań offline i online w RMF FM pozwoliła nam zwiększyć dotarcie do naszej grupy docelowej. Patrząc na wyniki kampanii, jesteśmy pewni, że bez tego miksu nie bylibyśmy w stanie zbudować takiej świadomości marki w tym targecie, a przy tym pozyskać użytkowników zainteresowanych naszymi usługami” – mówi Piotr Nawrocki, Chief Marketing Officer w firmie inFakt.

Konwersje post-view przypisane tej kampanii również przewyższyły o 155% wyniki z kampanii displayowych prowadzonych w tym samym czasie, co odzwierciedliła liczba odwiedzin na landing page z formularzem rejestracyjnym.

„Przykład kampanii prowadzonej z InFaktem potwierdza fakt, że audio online to narzędzie, które przynosi wymierne efekty. Może ono doskonale uzupełniać działania offline w tradycyjnym radiu o nowoczesne rozwiązania reklamowe rozszerzając zasięg kampanii” – mówi Marcin Pyra, Programmatic Manager w Grupie RMF. „Wykorzystanie rozwiązań Programmatic Guaranteed i odpowiednie zdefiniowanie grupy docelowej pozwoliło nam precyzyjnie dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych usługami świadczonymi przez InFakt” – dodaje Pyra.

„Stawiamy na innowacyjność w połączeniu z efektywnością, dlatego zdecydowaliśmy się na zaproponowanie Programmatic Guaranteed Audio. To kolejny dowód na to, że przygotowywane przez nas kampanie są prekursorskie i przede wszystkim skuteczne. Cieszy nas, że docenili to również specjaliści z Google i opisali jako swój oficjalny case study” – mówi Adam Pachla, Head of Digital w Grupie RMF.

 

Komentarze:

Comments

comments