Quiz House rozdał vouchery warte ćwierć miliona złotych

GoMobi.pl

01-04-2019
Quiz House rozdał vouchery warte ćwierć miliona złotych

Jak w ciekawy sposób zachęcić ludzi do pobrania aplikacji mobilnej marki? Promować ją… w innej popularnej aplikacji!

Najlepsza konwersja zawsze działa, gdy dzieje się na tej samej platformie — w tym wypadku mowa o Google Play. Najnowsza kampania Pyszne.pl pozwoliła twórcom kanału MaturaToBzdura i aplikacji Quiz House na wprowadzenie nowej formy reklamy w aplikacji, czyli voucherów, jako nagrody za dobrze rozwiązany quiz.

Kampania Pyszne.pl obejmowała wiele obszarów. Na kanale YouTube i mediach społecznościowych został opublikowany odcinek video „Kulinaria” oraz zdjęcia i instastory. W odcinku dedykowanym pojawiła się informacja, jak można zdobyć vouchery oraz pytania dotyczące zamawiania jedzenia.

W aplikacji Quiz House został stworzony dedykowany quiz sponsorowany, który zawierał 500 pytań inspirowanych Foodwiki, czyli encyklopedią kulinarną Pyszne.pl. Mała część pytań ze zdjęciami została opatrzona logo marki — nie chodziło o nachalną reklamę, ale bardziej o to, by zdjęcia apetycznych potraw z całego świata rozbudzały apetyt graczy.

Quiz znajdował się na górze aplikacji, był widoczny dla wszystkich użytkowników oraz promowany w social mediach MaturaToBzdura i Quiz House wyłącznie poprzez naturalne zasięgi. Ikoną quizu było logo Pyszne.pl. Taka forma reklamy pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, bo naszą aplikację pobrało już ponad 1,5 miliona osób. Zasięg całej akcji został wygenerowany zasięgami naturalnymi.

W związku z quizem zostały uruchomione dwa konkursy. Pierwszy był skierowany dla wytrwałych użytkowników, którzy zdobyli najwięcej punktów w trakcie dwóch tygodni. Top 20 pierwszych osób otrzymało voucher w wysokości 100 zł.

Drugi konkurs wymagał wprowadzenia do aplikacji nowych funkcjonalności, czyli opcji wygrywania voucherów (kodów rabatowych). Aby wygrać voucher należało odpowiedzieć poprawnie na 4 z 6 pytań w quizie Kulinaria. Wartość vouchera wynosiła 10 zł. Kwota ta była możliwa do wykorzystania tylko w aplikacji mobilnej Pyszne.pl, ale wartość zamówienia nie mogła być mniejsza niż 30 zł. Dzięki tym warunkom, marka mogła zdobyć nowych mobilnych użytkowników swojego produktu, czyli aplikacji do zamawiania jedzenia. Początkowo, kodów rabatowych dla graczy miało być 12 000, ale pula ta rozeszła się w ciągu 2 dni i Pyszne.pl zdecydowało się sprezentować graczom więcej voucherów. Ostatecznie, w ciągu 5 dni zostało rozdanych 25 244 kodów.

Co ciekawe, po publikacji quizu Kulinaria użytkownicy za pomocą opcji „Dodaj pytanie” sami proponowali pytania związane z marką i łącznie napisali ponad 700 ciekawych pytań, które zostały dodane do quizu.

Rezultaty

Ostatecznie, zostało rozegranych 1,1 mln gier, a każdy użytkownik spędził średnio 38 minut w quizie Kulinaria. Każdemu użytkownikowi podczas każdej gry wyświetlił się baner reklamowy kierujący użytkownika do aplikacji mobilnej Pyszne.pl.

Kampania Pyszne.pl dotarła do wielu odbiorców. Potwierdzają to dane z okresu dwóch pierwszych tygodni kampanii:

1. W ciągu tygodnia osobom, które zagrały w quiz Kulinaria i odpowiedziały prawidłowo na cztery z sześciu pytań, rozdano 25 tysięcy voucherów do aplikacji mobilnej Pyszne.pl

2. W quiz zagrało 47 tysięcy unikalnych użytkowników.

3. Każdy gracz spędził w quizie Kulinaria średnio 38 minut.

4. Wyświetlenia dedykowanego video to 130 tysięcy na YouTube, 502 tysiące na Facebooku i 146 tysięcy na Instagramie.

 

Komentarze:

Comments

comments