Rekordowy wynik Plusha na Snapchacie po niestandardowej akcji

Łukasz Kłosowski

25-03-2015
Rekordowy wynik Plusha na Snapchacie po niestandardowej akcji

Polkomtel wykorzystał Snapchata do promocji marki Plush, skierowanej głównie do młodzieży. Po akcji marka Plush z rekordem na Snapchacie, aktywizacja wśród grupy docelowej, niestandardowe wykorzystanie mediów społecznościowych oraz rozgłos wśród trendsetterów.

Marketer/Klient:

Polkomtel / Plush

Agencja:

faceADDICTED

Czas trwania kampanii:

23 października 2014 – 26 lutego 2015

Wykorzystane media:

Aplikacja Snapchat

Cel:

Akcja wizerunkowa, aktywacja kanału.

Opis:

Aktywację kanału rozpoczęto od gry terenowej Plushukiwania. W 6 miastach Polski (Tarnów, Zielona Góra, Katowice, Gdańsk, Białystok i Warszawa) w salonach Plusa zostały ukryte nagrody. Każdy zestaw nagród opakowany w pluszowe futerko zawierał: voucher do kina, voucher do Telepizzy, 2 startery oraz smycz Plusha. Akcja właściwa trwała 6 dni, natomiast sam teasing 1,5 tygodnia. Teasing został przeprowadzony poprzez umieszczanie postów na FP Plusha, Instagramie, Google Plus, FP Plusa, Muzodajni oraz na FP Ipla. Finałem akcji było publikowanie snapów z informacjami, w których salonach znajdują się ukryte pakiety z nagrodami.

Akcja cieszyła się dużym powodzeniem, dlatego przeprowadzono drugą edycję w Wałbrzychu, Tarnowskich Górach, Nysie, Olsztynie, Słupsku i Ełku.

Drugą atrakcyjną akcją dla fanów było „Plushowe Dosnapowanie”. Akcja polegała na rozdawaniu doładowań poprzez konto Plusha w aplikacji Snapchat. Na grafikach ukazane było hasło, które uczestnicy wysyłali pod wskazany numer telefonu w zamian otrzymując doładowanie na kwotę 20 zł. Łącznie rozdano 50 doładowań. Promocja akcji była prowadzona w serwisie Facebook.

Wyniki:

Plushukiwania:

– w czasie trwania akcji wygenerowano ponad 120 snapów

– w pierwszej turze zostało pozyskanych 2 tysiące osób obserwujących kanał, w drugiej kolejne 600

– rozdano 165 nagród

– po akcji Plush stał się pierwszą polską marką na Snapchacie, która przekroczyła poziom 2 tysięcy obserwujących

Jak wyglądały “Plushukiwania”:

 

Plushowe Dosnapowanie:

– łącznie snapy wyświetlone zostały około 3 tysiące razy, co okazało się dużo wyższym wynikiem od oczekiwań

– do konta Plusha przybyło prawie 400 obserwujących

Przykładowe snapy:

Komentarze:

Comments

comments