Rich media pokazuje poziom naładowania telefonu, jednocześnie trasę przejazdu elektrycznym Mercedesem

Łukasz Kłosowski

06-11-2020
Rich media pokazuje poziom naładowania telefonu, jednocześnie trasę przejazdu elektrycznym Mercedesem

Klient:

Mercedes-Benz

Agencja:

YOC Poland, ad tech i broker reklamy mobilnej we współpracy z OMD Poland.

Czas trwania kampanii (akcji):

Lipiec-sierpień 2020

Wykorzystane media:

Mobile rich media

Cel:

Wokół segmentu samochodów elektrycznych narosło wiele mitów dotyczących głównie: zasięgu, czasu ładowania oraz dostępności stacji ładowania.

Zadanie – jak wprowadzić na rynek zupełnie nowy elektryczny model Mercedes EQC (elektryczny SUV) i efektywnie zakomunikować go do wymagającej i odpornej na przekaz reklamowy grupy docelowej. Konsumenci bowiem z jednej strony są bardzo na bieżąco z problemami współczesnego świata, z drugiej nie mają czasu na wielogodzinne wyszukiwanie informacji. Wszelkie doświadczenia z marką powinny być zatem budowane w prosty i angażujący sposób.

Opis:

Egzekucja – Mobile rich media

Kolejna kreacja, która tym razem pracowała w najlepiej konsumowanym przez klientów Mercedesa środowisku – mobile’u – i wykorzystywała nie tylko świetny insight, ale też bardzo innowacyjne rozwiązanie technologiczne.

1. Insight konsumencki

Telefon komórkowy to najlepszy przyjaciel naszego konsumenta – służy do pracy, rozrywki, to z nim się budzimy i zasypiamy, bez niego czujemy się jak bez ręki.

2. Trend / obserwacja rynkowa

Największą bolączką w użytkowani telefonu jest to, że szybko się rozładowuje, zwłaszcza przy częstym użytkowaniu. Jest to jeden z ważniejszych elementów sprawdzanych podczas używania komórki.

3. Benefit produktu

System multimedialny EQC to także szereg usprawnień wykorzystujących szybką możliwość naładowania, m.in. nawigacja wskazująca, gdzie możemy dojechać przy aktualnym stanie naładowania.

4. Egzekucja / rozwiązanie

Wykorzystano ten mechanizm w kreacji rich media – zaciągając real time informację, jak naładowany jest telefon użytkownika, któremu wyświetlamy reklamę i pokazano, jak daleko mógłby dojechać Mercedes EQC, gdyby bateria była naładowana w tym samym stopniu. To było świetne urealnienie faktycznego zasięgu samochodu.

Wyniki:

Pełnoekranowy format mobilny (rich media), który wykorzystywał informację o faktycznym stopniu naładowania baterii użytkownika i dostosowywał długość trasy EQC do poziomu baterii.

Prawie 13% zaangażowań (śr. CTR dla moto <0,5%).

Koszt za zaangażowanie 0,2 zł!

Kreację można przetestować – działa na Androidzie – w tym miejscu http://demo.yoc.com/yoc/pl60

 

Komentarze:

Comments

comments