Tak się robi chatboty na przykładzie Multikina
Marketer:
Multikino
Agencja:
Chatflow
Czas trwania kampanii:
Od czerwca 2017 do grudnia 2017
Wykorzystane media:
Facebook Messenger
Cel:
Uruchomienie nowego kanału sprzedaży i promocji. Wykorzystanie potencjału ekosystemu Facebook Messenger z użyciem autorskiego narzędzia chatbot.
Opis:
Pierwszy kinowy chatbot na Facebook Messenger w Europie.
Użytkownicy rozpoczynający konwersacje w kanale Multikina na Messengerze wchodzą w interakcje z chatbotem. Głównym celem jest ułatwienie klientom sprawdzenia repertuaru dostępnego w wybranym Multikinie (w Polsce są 32 obiekty w 28 miastach), a następnie dokonanie rezerwacji i/lub zakupu biletu.
Użytkownicy mogą zapytać chatbota Multikino o konkretny gatunek filmowy, pokazy wyświetlane w wybranym dniu, konkretny tytuł lub filmy, które są polecane przez innych fanów kina. Aby bot mógł przekazać ciekawy repertuar, wystarczy napisać np.: „Chcę dziś obejrzeć komedię”. Wszystko to ma na celu skrócenie czasu potrzebnego na zamówienie biletów do kina oraz umożliwienie użytkownikom alternatywnej formy komunikacji z Multikinem.
Zalety płynące z zastosowania chatbota z perspektywy użytkowników:
– łatwy i szybki wybór seansu na filmy i wydarzenia
– przejrzysty, wygodny przegląd zwiastunów
– szybki proces zakupu i rezerwacji
– możliwość dowiedzenia się o specjalnych akcjach promocyjnych
Zalety płynące z zastosowania chatbota z perspektywy Multikina:
– możliwość dodatkowego promowania premier kinowych
– wysyłka newslettera o nadchodzących premierach
– promocja akcji Multiponiedziałki (kody promocyjne na tańsze bilety), która dostępna jest jedynie w chatbocie
Od września 2017 r. była także możliwość pobrania specjalnych kodów zniżkowe na bilety oraz produkty z oferty barowej dostępne tylko przez chatbota na poniedziałkowe seanse.
Wyniki:
> 2 200 000 wymienionych wiadomości
> 140 000 unikalnych użytkowników
> 20 000 unikalnych użytkowników miesięcznie
> 5 000 pobieranych i realizowanych kodów promocyjnych tygodniowo
Komentarze:
Comments