"Tak się wygrywa kożuchy w 2016."
Klient:
Sizeer oraz Adidas
Agencja:
Lubię To – linked by Isobar (kreacja) / Carat Polska (dom mediowy)
Czas trwania kampanii (akcji):
5 marca 2016
Wykorzystane media:
Facebook Mentions, Snapchat oraz Instagram
Cel:
Sieć Sizeer oraz marka Adidas chciały połączyć siły i przy pomocy influencera – blogerka modowa Maffashion – przyciągnąć do siebie młodych ludzi, by przekonać ich do zakupu droższych modeli Adidas Tubular. Obserwując konkurencję, Sizeer chciał wyjść naprzeciw młodym klientom i zawłaszczyć sobie miano sklepu innowacyjnego, dobrze znającego trendy, oraz mającego największy wybór Tubularów.
Opis:
Agencja jako pierwsza wpadała na pomysł, aby format bazujący na teleturnieju, w którym może brać udział nieograniczona grupa ludzi (LiveWebTurniej – TubularUncover) przenieść w środowisko social mediów. Wykorzystano do tego trzy najpopularniejsze w grupie docelowej kanały: livestream Facebook Mentions, Snapchat oraz Instagram. Na potrzeby konkursu w przestrzeni salonu Sizeer w Złotych Tarasach zbudowano interaktywną instalację, a w jej wnętrzu umieszczono 50 par butów adidas Tubular. Każda para oznaczona była unikalnym hashtagiem mającym jeden stały człon #sizeertubular.
Zadaniem użytkownika było obserwowanie podpowiedzi na Snapchacie blogerki oraz jak najszybsze odgadnięcie brakującego członu hashtagu, znalezienie go na Instagramie i zostawienie tam komentarza. Pierwsza osoba komentująca zdjęcie, wygrywała parę butów. Maffashion w transmisji live, jako prowadząca turniej, dodawała przygotowane wcześniej snapy i udzielała dodatkowych wskazówek. Na żywo utrzymywała kontakt z fanami odpowiadając na ich komentarze i wyczytując zwycięzców.
Wyniki:
– zaangażowanie 80 proc. fanów Maffashion na Facebooku
– przez niecałe dwie godziny transmisji zasięg organiczny wyniósł blisko 600 tysięcy użytkowników i 463 tysiące widzów
– liczba komentarzy zgromadzonych w ciągu niecałych 2 godzin wynosiła ponad 6 tysięcy, 200 komentarzy na sekundę na Instagramie
– 50 osób wygrało Tubulary
– czas trwania akcji – 100 minut
Wideo:
Komentarze:
Comments