Wielokanałowa kampania content marketingowa na przykładzie marki kosmetyków Nutridome

Alicja Kubów

07-06-2021
Wielokanałowa kampania content marketingowa na przykładzie marki kosmetyków Nutridome

Klient:

Nutridome

Agencja:

Elephate

Czas trwania kampanii:

10 miesięcy, od marca 2020 do stycznia 2021

Wykorzystane media:

Blog NMAG, portale lifestylowe, kobiece, beauty/uroda

Cel:

Zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP 3 i TOP 10. 

Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony.

Zwiększenie liczby użytkowników z ruchu organicznego. 

Zwiększenie liczby sesji organicznych na portalu nutridome.pl/nmag. 

Uzyskanie zewnętrznych linków przychodzących oraz wzmianek na temat marki poprzez kampanie digital PR – co najmniej 40 publikacji i 15 linków z jednej kampanii.

Strategia:

Wstępny research słów kluczowych i audyt treści na blogu (NMAG), stron kategorii e-commerce i opisów produktów oraz optymalizacja starych treści pod kątem SEO.

Pisanie nowych, angażujących artykułów na bloga w oparciu o strategię komunikacji marki klienta. Tworzenie treści o pielęgnacji skóry i kosmetykach naturalnych – 5 nowych postów miesięcznie.

Publikowanie artykułów eksperckich na zewnętrznych platformach i portalach, współpraca z blogerami. Pozyskiwanie cennych linków wspierających widoczność SEO – 5 publikacji zewnętrznych miesięcznie.

Stworzenie jednej kreatywnej kampanii digital PR (raport) i promowanie jej wśród blogerów/dziennikarzy poprzez kontakt mailowy.

Regularne monitorowanie skuteczności i wyników kampanii.

Działania:

Szczegółowy research słów kluczowych umożliwił nam stworzenie listy kreatywnych pomysłów na nowe treści na blogu, które będą zarówno angażujące, jak i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.

Przygotowaliśmy bazę mediów, blogów, portali i platform do promocji eksperckich publikacji zewnętrznych.

Regularne aktywności:

Cykliczna realizacja 5 artykułów na blogu związanych z kosmetykami i poradami dotyczącymi pielęgnacji skóry/ciała. Ponieważ nasze cele obejmowały również wzrosty transakcji i przychodów z ruchu organicznego, musieliśmy pamiętać o wspominaniu o odpowiednich kategoriach produktów/e-commerce i umieszczaniu do nich linków.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych poprzez publikację 5 artykułów miesięcznie na stronach tematycznie powiązanych z Nutridome.

Kampania digital PR:

„Jak Polacy dbają o siebie? Raport” https://nutridome.pl/nmag/jak-dbaja-o-siebie-polacy

W ramach angażującej kampanii digital PR, zdecydowaliśmy się przeprowadzić własne badanie i opracować ankietę. Dzięki temu zebraliśmy dane na temat pielęgnacji twarzy, ciała i włosów polskiego społeczeństwa.

W ankiecie zapytaliśmy ok. 1500 uczestników między innymi o ich codzienne rytuały pielęgnacyjne, preferencje kosmetyczne oraz wydatki na kosmetyki.

Na podstawie odpowiedzi stworzyliśmy przekonującą, dogłębną analizę rutyny pielęgnacyjnej Polaków. Dane wzbogaciliśmy o atrakcyjne infografiki.

Raport promowany był za pomocą media relations: poprzez kontakt z blogerami i redaktorami internetowych platform medialnych (portale z ogólnymi wiadomościami, magazyny o urodzie, kobietach i zdrowiu).

Wyniki:

Wzrost liczby słów kluczowych w TOP3 o 1900%.

Wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 o 537%.

Wzrost ruchu organicznego na stronie o 529%.

Wzrost liczby domen referujących do strony.

Uzyskanie 55 publikacji kampanii digital PR w mediach oraz 22 linki dofollow.

Nagrody

Best use of content marketing w konkursie European Content Awards 2021.

Autor

Alicja Kubów, PR & communication specialist, agencja Elephate

 

Komentarze:

Comments

comments