Wielokanałowa kampania content marketingowa na przykładzie marki kosmetyków Nutridome
Klient:
Nutridome
Agencja:
Elephate
Czas trwania kampanii:
10 miesięcy, od marca 2020 do stycznia 2021
Wykorzystane media:
Blog NMAG, portale lifestylowe, kobiece, beauty/uroda
Cel:
Zwiększenie liczby słów kluczowych w TOP 3 i TOP 10.
Zwiększenie udziału ruchu organicznego w źródłach ruchu dla całej strony.
Zwiększenie liczby użytkowników z ruchu organicznego.
Zwiększenie liczby sesji organicznych na portalu nutridome.pl/nmag.
Uzyskanie zewnętrznych linków przychodzących oraz wzmianek na temat marki poprzez kampanie digital PR – co najmniej 40 publikacji i 15 linków z jednej kampanii.
Strategia:
Wstępny research słów kluczowych i audyt treści na blogu (NMAG), stron kategorii e-commerce i opisów produktów oraz optymalizacja starych treści pod kątem SEO.
Pisanie nowych, angażujących artykułów na bloga w oparciu o strategię komunikacji marki klienta. Tworzenie treści o pielęgnacji skóry i kosmetykach naturalnych – 5 nowych postów miesięcznie.
Publikowanie artykułów eksperckich na zewnętrznych platformach i portalach, współpraca z blogerami. Pozyskiwanie cennych linków wspierających widoczność SEO – 5 publikacji zewnętrznych miesięcznie.
Stworzenie jednej kreatywnej kampanii digital PR (raport) i promowanie jej wśród blogerów/dziennikarzy poprzez kontakt mailowy.
Regularne monitorowanie skuteczności i wyników kampanii.
Działania:
Szczegółowy research słów kluczowych umożliwił nam stworzenie listy kreatywnych pomysłów na nowe treści na blogu, które będą zarówno angażujące, jak i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.
Przygotowaliśmy bazę mediów, blogów, portali i platform do promocji eksperckich publikacji zewnętrznych.
Regularne aktywności:
Cykliczna realizacja 5 artykułów na blogu związanych z kosmetykami i poradami dotyczącymi pielęgnacji skóry/ciała. Ponieważ nasze cele obejmowały również wzrosty transakcji i przychodów z ruchu organicznego, musieliśmy pamiętać o wspominaniu o odpowiednich kategoriach produktów/e-commerce i umieszczaniu do nich linków.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych poprzez publikację 5 artykułów miesięcznie na stronach tematycznie powiązanych z Nutridome.
Kampania digital PR:
„Jak Polacy dbają o siebie? Raport” https://nutridome.pl/nmag/jak-dbaja-o-siebie-polacy
W ramach angażującej kampanii digital PR, zdecydowaliśmy się przeprowadzić własne badanie i opracować ankietę. Dzięki temu zebraliśmy dane na temat pielęgnacji twarzy, ciała i włosów polskiego społeczeństwa.
W ankiecie zapytaliśmy ok. 1500 uczestników między innymi o ich codzienne rytuały pielęgnacyjne, preferencje kosmetyczne oraz wydatki na kosmetyki.
Na podstawie odpowiedzi stworzyliśmy przekonującą, dogłębną analizę rutyny pielęgnacyjnej Polaków. Dane wzbogaciliśmy o atrakcyjne infografiki.
Raport promowany był za pomocą media relations: poprzez kontakt z blogerami i redaktorami internetowych platform medialnych (portale z ogólnymi wiadomościami, magazyny o urodzie, kobietach i zdrowiu).
Wyniki:
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP3 o 1900%.
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 o 537%.
Wzrost ruchu organicznego na stronie o 529%.
Wzrost liczby domen referujących do strony.
Uzyskanie 55 publikacji kampanii digital PR w mediach oraz 22 linki dofollow.
Nagrody
Best use of content marketing w konkursie European Content Awards 2021.
Autor
Alicja Kubów, PR & communication specialist, agencja Elephate
Komentarze:
Comments