Wirtualny spacer ulicami Tokio promował nowy model z kolekcji adidas Originals
Klient:
adidas
Agencja:
Posterscope, Isobar Poland Group, Carat Polska
Czas trwania kampanii:
12.04.2017 – 27.04.2017, 3 sklepy Sizeer (Warszawa – Złote Tarasy, Kraków – Galeria Krakowska, Katowice – Silesia City Center)
Wykorzystane media:
Komunikacja akcji została osadzona wyłącznie w ramach kanałów internetowych. Do promowania wykorzystano media społecznościowe (Facebook), które są najlepiej dopasowane do grupy docelowej oraz umożliwiają najbardziej precyzyjne targetowanie. Do wzięcia udziału w akcji in-store użytkowników zachęcaliśmy poprzez użycie formatów graficznych oraz wideo publikowanych na kanale partnera (Sizeer), a także promowanych płatnie.
Cel:
Celem kampanii było wzbudzenie zainteresowania premierą nowych butów NMD z kolekcji adidas Originals w sieci sklepów Sizeer oraz zachęcenie konsumentów do zakupu.
Strategia:
NMD to wyjątkowo wygodny model tej marki, m.in. dzięki wykorzystaniu w nim technologii Boost™, w związku z czym chcieliśmy zachęcić jak najwięcej konsumentów do jego przetestowania i przekonania się na własnej skórze, że NMD to idealne buty miejskie.
Opis:
Wykorzystanie technologii VR w komunikacji marketingowej to trend, który zyskuje na popularności. Stworzyliśmy więc wyjątkowe doświadczenie wykorzystujące tę technologię. W wybranych sklepach Sizeer klient przymierzający buty, mógł zarazem przejść się ulicami Tokio w wirtualnej rzeczywistości! Udało nam się dzięki połączeniu materiału wideo VR-owego nakręconemu w Tokio i odtwarzanego podczas chodzenia na bieżni w VR-owym headsecie. Przełomowość projektu polega na realizacji wirtualnego spaceru z wykorzystaniem sportowej bieżni. Jej prędkość zsynchronizowaliśmy z prędkością materiału w headsecie.
Wyniki:
Dzięki VR-owej instalacji sklepy Sizeer sprzedały aż o 47% więcej butów NMD niż punkty, w których nie był dostępny VR Tokyo Tour.
Komentarz:
Projekt VR Tokyo Tour był kampanią o wysokiej efektywności, która została zauważona w branży oraz wśród konsumentów. Działania reklamowe uhonorowano także wyróżnieniem Golden Arrow. Co ciekawe, jej rezultaty wciąż odbijają się szerokim echem – nasz projekt jest bowiem przedstawiany m.in. studentom SGH jako przykład marketingowych best practices.
Autor
Ilya Makei, creative technology account manager Posterscope Poland
Komentarze:
Comments