Wirtualny spacer ulicami Tokio promował nowy model z kolekcji adidas Originals

Ilya Makei

30-01-2018
Wirtualny spacer ulicami Tokio promował nowy model z kolekcji adidas Originals

Klient:

adidas

Agencja:

Posterscope, Isobar Poland Group, Carat Polska

Czas trwania kampanii:

12.04.2017 – 27.04.2017, 3 sklepy Sizeer (Warszawa – Złote Tarasy, Kraków – Galeria Krakowska, Katowice – Silesia City Center)

Wykorzystane media:

Komunikacja akcji została osadzona wyłącznie w ramach kanałów internetowych. Do promowania wykorzystano media społecznościowe (Facebook), które są najlepiej dopasowane do grupy docelowej oraz umożliwiają najbardziej precyzyjne targetowanie. Do wzięcia udziału w akcji in-store użytkowników zachęcaliśmy poprzez użycie formatów graficznych oraz wideo publikowanych na kanale partnera (Sizeer), a także promowanych płatnie.

Cel:

Celem kampanii było wzbudzenie zainteresowania premierą nowych butów NMD z kolekcji adidas Originals w sieci sklepów Sizeer oraz zachęcenie konsumentów do zakupu.

Strategia:

NMD to wyjątkowo wygodny model tej marki, m.in. dzięki wykorzystaniu w nim technologii Boost™, w związku z czym chcieliśmy zachęcić jak najwięcej konsumentów do jego przetestowania i przekonania się na własnej skórze, że NMD to idealne buty miejskie.

Opis:

Wykorzystanie technologii VR w komunikacji marketingowej to trend, który zyskuje na popularności. Stworzyliśmy więc wyjątkowe doświadczenie wykorzystujące tę technologię. W wybranych sklepach Sizeer klient przymierzający buty, mógł zarazem przejść się ulicami Tokio w wirtualnej rzeczywistości! Udało nam się dzięki połączeniu materiału wideo VR-owego nakręconemu w Tokio i odtwarzanego podczas chodzenia na bieżni w VR-owym headsecie. Przełomowość projektu polega na realizacji wirtualnego spaceru z wykorzystaniem sportowej bieżni. Jej prędkość zsynchronizowaliśmy z prędkością materiału w headsecie.

Wyniki:

Dzięki VR-owej instalacji sklepy Sizeer sprzedały aż o 47% więcej butów NMD niż punkty, w których nie był dostępny VR Tokyo Tour.

Komentarz:

Projekt VR Tokyo Tour był kampanią o wysokiej efektywności, która została zauważona w branży oraz wśród konsumentów. Działania reklamowe uhonorowano także wyróżnieniem Golden Arrow. Co ciekawe, jej rezultaty wciąż odbijają się szerokim echem – nasz projekt jest bowiem przedstawiany m.in. studentom SGH jako przykład marketingowych best practices.

Autor

Ilya Makei, creative technology account manager Posterscope Poland

 

Komentarze:

Comments

comments