Zdjęcia 3D na Facebooku – czym są i jak je dobrze zrobić

Krzysztof Heyda

13-10-2018
Zdjęcia 3D na Facebooku – czym są i jak je dobrze zrobić

Dzisiejszy internet opiera się na przekazie wizualnym. Zdjęcia, filmy 360, gify, „snapchaty” i Insta Stories to już nasza codzienność. Facebook postanowił dorzucić coś nowego do tego ogródka. Kilka dni temu największy serwis społecznościowy udostępnił wybranym użytkownikom możliwość wrzucenia zdjęć 3D.

Zdjęcia 3D wyświetlają się zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w przeglądarkowej wersji serwisu społecznościowego. Korzystając ze scrola, żyroskopu i obracania tworzy się realistyczny obraz 3D – tak jakby oglądać obiekt przez okno.

 
Na co zwrócić uwagę tworząc treści pod 3D?

Niezbędne są warstwy

Zdjęcia 3D wykorzystują głębię ostrości zmapowaną w trybie portretowym telefonów z dwoma obiektywami jak np. iPhone 7+ czy X. Najlepszym rezultat osiągnie się robią fotografię z ok. 2m, z obiektami zarówno na pierwszym, jak i drugim i trzecim planie.

Zwróć uwagę na kontrast

Efekt 3D będzie lepszy, jeśli kolory na zdjęciu będą kontrastowe – osoba w białej bluzce na tle białego muru nie zrobi takiego efektu, jak ktoś w bardziej kontrastowym ubraniu.

Wykorzystaj tekstury

Niektóre materiały wypadają lepiej w 3D niż inne. Najlepsze efekty osiągnie się na obiektach z wyrazistą teksturą, ostrymi krawędziami i niezbyt błyszczącymi. Lepiej unikać przezroczystości – jak szkło czy plastik – bo nie zawsze są dobrze rozpoznawane przez czujniki głębi aparatu.

Wszyscy użytkownicy Facebooka – zarówno na desktopie jak i w aplikacji – mogą już zobaczyć efekt 3D na odpowiednio opublikowanych zdjęciach. Natomiast możliwość ich publikowania została udostępniona wybranym użytkownikom na wybranych urządzeniach mobilnych, ale stopniowo będzie pojawiała się u wszystkich. Poza Facebookiem zdjęcia można też oglądać na urządzeniach Oculus.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments